• Anonym (M)

    Hjälper Levaxin mot viktproblem?

    Nu är jag snart inne på min fjärde vecka med Levaxin och känner mig piggare än förut. När jag började med medicinen hade jag haft måttligt förhöjt TSH under lång tid men först nu träffade jag en läkare som var beredd att testa Levaxin.

    Jag har varit fruktansvärt trött, låg och håglös. Tidigare fick jag antidepressiva men jag misstänker nu att det var sköldkörteln som spökade redan då. Det finns dessutom en ärftlighetsfaktor i mitt fall.

    Ett annat problem har varit vikten. Jag äter nyttigt och motionerar regelbundet. Ändå har jag gått upp eller i bästa fall stått still i vikt men då har det krävts rätt hård träning.

    Jag har alltid varit smal och haft lätt för att gå ned i vikt men på senare år har jag alltså fått viktproblem och de löper parallellt med det förhöjda TSH-värdet.

    Det jag märker nu är att jag får ny energi till att träna och motionera mer och jag börjar se ett visst resultat. Kanske beror det enbart på det men samtidigt upplever jag en ökad hungerkänsla och undrar om det kanske kan vara ämnesomsättningen som långsamt börjar komma igång.

    Jag inser att det är tidigt i behandlingen och det är inga dramatiska förändringar utan snarare tendenser men kan det bero på Levaxinet tror ni? Jag får den lägst dosen.

    Hur var det för er när ni började med Levaxin?

  • Svar på tråden Hjälper Levaxin mot viktproblem?
  • Anonym (Noll)

    Ätit det i 10 år och kan i princip inte gå ner i vikt så för mig har det haft noll effekt. Trots lågt tsh för det mesta.

  • Beya

    Det har hjälpt mig. Rasade i vikt när jag började men nu får jag klart tänka lite på vad jag äter.

  • Anonym (H)

    Jag har opererat bort min sköldkörtel pga hypertyreos, så har ju hypotyreos nu och äter Levaxin livet ut. Jag har lätt för att både gå upp och ner i vikt tack vare Levaxin. Äter jag för mycket mat går jag upp, äter jag mindre går jag ner. Som det ska vara alltså! Jag har ett TSH på 0,34 och T4 på 19,2. Då mår jag bra. :)

  • Anonym (Xxx)

    Nej jag har inte gått ner i vikt endast när jag legat för högt i T4, men det är farligt och inte alls bra för kroppen man mår väldigt dåligt då också.

Svar på tråden Hjälper Levaxin mot viktproblem?