• fiffilotta

    Äggstockscancer? Hjälp!

    Hej. Jag är en kvinna på 24 år som är så otroligt rädd och behöver stöd och råd :(
    Jag har tidigare haft cystor (som försvunnit) och har senaste året sökt till gyn flera gånger för "diffusa magsmärtor" men de har inte hittat något, varken cystor eller något annat.

    Senaste månaderna har jag även fått blödningar efter sex och numera har de börjat komma även dagligen. Andra symptom jag har är ont i nedre delen av magen, svullna lymfkörtlar i ljumskar och armhåla, svullen mage. Alla symptom pekar alltså på äggstockscancer.

    Har en tid hos gynekolog på måndag men jag kan verkligen inte tänka på något annat, gråter konstant.

    Har någon av er upplevt symptom likt dessa och vad har det varit? Uppskattar era svar. 

  • Svar på tråden Äggstockscancer? Hjälp!
  • Tow2Mater

    Du är ung, med storsta sannolikhet har du inte cancer. Har du nån i närmaste släkten som haft äggstockscancer? Med det sagt, dina symptom behover heller inte hänga ihop, de kan ju bero på flera olika saker. Blodningar kan bero på t ex helt ofarlig polyp. Så tat lugnt, vet det är svårt dock.

Svar på tråden Äggstockscancer? Hjälp!