• Spaceman

    Hur tolkar du uttrycket "Jag hoppas att (vi kan ses i helgen)"

    Är det bara jag som tycker att det känns lite påträngande? Iallafall om det kommer från en kompis. Lite manipulativt liksom..

  • Svar på tråden Hur tolkar du uttrycket "Jag hoppas att (vi kan ses i helgen)"
  • Bibbidi

    Manipulativt? Oooooaaaaaaaaaaaaaah, tala om att övertolka och att göra en hel kycklingfarm av en liten fjäder! Solig

    Hur man tolkar ett sådant sms: Att personen vill ses. Var antagligen ett tag sedan.

  • Glinda från Oz

    Oj, det kan inte vara lätt att vara kompis med dig.

    Jag tolkar det som att kompisen gärna vill ses och det är upp till mig om det blir så eller inte.

  • Spaceman

    Ok det behövs kanske lite mer bakgrundsinformation. Om man diskuterar med en kompis vad man ska göra t.ex. nästa helg. Och jag säger ungefär:

    "Jag kan inte avgöra det nu." (Jag svarar senare.)

    Och hen säger nåt i stil med...

    "Jag hoppas att vi ses, annars måste jag sitta hemma ensam."

    Jag vet att hen väldigt gärna vill ses men jag vill liksom inte boka upp hela helgen långt i förväg.

    Hen är ganska manipulativ har jag märkt. Måste ha kontroll på allt och skyller alltid sina misstag på någon annan.

  • äldreochklokare
    Spaceman skrev 2018-09-23 15:21:36 följande:

    Ok det behövs kanske lite mer bakgrundsinformation. Om man diskuterar med en kompis vad man ska göra t.ex. nästa helg. Och jag säger ungefär:

    "Jag kan inte avgöra det nu." (Jag svarar senare.)

    Och hen säger nåt i stil med...

    "Jag hoppas att vi ses, annars måste jag sitta hemma ensam."

    Jag vet att hen väldigt gärna vill ses men jag vill liksom inte boka upp hela helgen långt i förväg.

    Hen är ganska manipulativ har jag märkt. Måste ha kontroll på allt och skyller alltid sina misstag på någon annan.


    Sa han så eller sa han det du skrev i TS - en jäkla skillnad nämligen Glad
  • Spaceman
    äldreochklokare skrev 2018-09-23 16:05:19 följande:

    Sa han så eller sa han det du skrev i TS - en jäkla skillnad nämligen 


    Hen sa inte allt i samma mess men det var det som var andemeningen...
  • Glinda från Oz

    Det känns himla märkligt att du ändrar så mycket i din historia. Jag skulle inte tolka det som manipulerade utan som desperat och oförskämt eller möjligtvis någon som inte är så duktig socialt. Säg rent ut att du inte kan nästa gång.

  • Fiona M
    Spaceman skrev 2018-09-23 16:34:59 följande:

    Hen sa inte allt i samma mess men det var det som var andemeningen...


    Sa hen det alls eller tolkar du det så?
  • Spaceman
    Fiona M skrev 2018-09-23 20:24:27 följande:

    Sa hen det alls eller tolkar du det så?


    Först skrev hen att den hen egentligen skulle hänga med, var upptagen några helger framöver, varpå hen frågade "ska vi umgås då eller måste jag sitta hemma ensam"

    Då skrev jag att jag inte kunde ge besked om alla de datumen. Nåt mess senare så skrev hen "hoppas att vi ses"

    Blev det klarare nu?
Svar på tråden Hur tolkar du uttrycket "Jag hoppas att (vi kan ses i helgen)"