• Anonymsju

    Bästavänner som glömt min födelsedag

    Hade ni blivit ledsna om era 2 bästa vänner som ni känt hela livet glömt bort att gratulera er på eran födelsedag? Dom har aldrig glömt den innan, den enda skillnaden från förr är att nu har jag barn, men inte dom..

  • Svar på tråden Bästavänner som glömt min födelsedag
  • Kronärtskockan

    Jag hade blivit ledsen. Tror tyvärr det är rätt vanligt att man blir bortglömd när man får barn men ens vänner fortsätter leva singelliv. Men det är inte okej för det!

  • Attraktiv

    Nej, jag hade inte blivit ledsen. Folk har mycket att tänka på och det skulle vara mer konstigt om de aldrig glömt.

  • Anonymsju
    Kronärtskockan skrev 2018-09-24 20:19:52 följande:

    Jag hade blivit ledsen. Tror tyvärr det är rätt vanligt att man blir bortglömd när man får barn men ens vänner fortsätter leva singelliv. Men det är inte okej för det!


    Kan inte hjälpa att bli ledsen, även fast jag vet att man har mycket med jobb och träning osv. Men ändå så känns det som en konstig slump att båda glömmer.

    Varför blir man bortglömd egentligen? Vi är ju fortfarande vänner, jag är ju fortfarande samma person, men såklart med andra prioriteringar och att jag är mammaledig just nu.
  • Anonymsju
    Attraktiv skrev 2018-09-24 20:21:05 följande:

    Nej, jag hade inte blivit ledsen. Folk har mycket att tänka på och det skulle vara mer konstigt om de aldrig glömt.


    Absolut har man mycket att tänka på, men att båda glömmer bort samma födelsedag?
  • Kronärtskockan
    Anonymsju skrev 2018-09-24 20:29:49 följande:

    Kan inte hjälpa att bli ledsen, även fast jag vet att man har mycket med jobb och träning osv. Men ändå så känns det som en konstig slump att båda glömmer.

    Varför blir man bortglömd egentligen? Vi är ju fortfarande vänner, jag är ju fortfarande samma person, men såklart med andra prioriteringar och att jag är mammaledig just nu.


    Har du sagt nånting till dina vänner? Jag hade nog sagt nåt. Eller frågat om de ville gå ut och äta nån kväll för att fira dig i efterskott, som en liten pik
  • Anonymsju
    Kronärtskockan skrev 2018-09-24 20:35:13 följande:

    Har du sagt nånting till dina vänner? Jag hade nog sagt nåt. Eller frågat om de ville gå ut och äta nån kväll för att fira dig i efterskott, som en liten pik


    Nej jag har inte sagt något, är rädd att vad jag än säger/skriker kommer dom ta som kritik och bli arga och känna sig påhoppade
  • Amla07

    Det är så det blir. Innan någon av vännerna hade barn grattade vi varandra, nu tänker ingen av oss på sånt längre. Släpp det, vänner som surar över att andra har glömt säga grattis eller inte hört av sig på länge etc är så trista. Det känns som att man hör av sig av plikt och för att ingen ska bli sur, snarare än av lust. Det är bara början detta, man blir mer och mer osynlig ju äldre man blir och ju fler barn man får. Framöver kommer du bli sur om folk glömmer ditt barns födelsedag...

  • Kronärtskockan
    Anonymsju skrev 2018-09-24 21:24:35 följande:

    Nej jag har inte sagt något, är rädd att vad jag än säger/skriker kommer dom ta som kritik och bli arga och känna sig påhoppade


    Nja det beror ju på hur du lägger fram det. Du kan ju försöka säga det på ett bra sätt. Om du skäller ut dem så är risken att ni glider ifrån varandra, för då kommer det nog bara bli stelt när ni ska ses
Svar på tråden Bästavänner som glömt min födelsedag