• jenst1

    Jul

    Hej!

    Skulle bli så himla glad för tips. Börjar få lätt panik över jul.

    Första året som jag är ensam m en 7-åring och 9-åring. Tänkte jag skulle boka in oss på något hotell 23-24 dec. Mysa, äta god middag och kanske bada lite. Har hyrt bil mellan 23-24 dec.

    Bor i Göteborg och tänkte någonstans omkring. Har kollat asian spa i Varberg och stenungsbaden m båda ställen verkar ha åldersgräns på spa-avd.

    Ev kan jag tänka mig steamhotel i Västerås och då ta tåget, m lite rädd för att åka själv till vattenland med dem.

    Vill verkligen hitta på något och erbjuda barnen något mysigt även om det inte blir traditionellt. Tycker det är jobbigt att säga till alla att vi ska sitta själva hemma. Planen var att komma hem på em den 24 dec och då bara mysa hemma. (Då har även tomten varit här och lagt klappar under granen).

    Har ni snälla några tips på bra spa, hotell eller nåt hyfsat nära och som inte är dyraste prisklassen?

    Har sån panik. Hur har ni som varit i min sits löst det?

  • Svar på tråden Jul
  • ThomasW

    Skippa bilen. Svårt att parkera. Dra till Tivoli I Köpenhamn. Eller äventyrsbad. Ingen unge vill på spa. Flyg till Tropical Islands I Berlin.

  • LovisaM
    jenst1 skrev 2018-09-25 00:33:33 följande:

    Hej!

    Skulle bli så himla glad för tips. Börjar få lätt panik över jul.

    Första året som jag är ensam m en 7-åring och 9-åring. Tänkte jag skulle boka in oss på något hotell 23-24 dec. Mysa, äta god middag och kanske bada lite. Har hyrt bil mellan 23-24 dec.

    Bor i Göteborg och tänkte någonstans omkring. Har kollat asian spa i Varberg och stenungsbaden m båda ställen verkar ha åldersgräns på spa-avd.

    Ev kan jag tänka mig steamhotel i Västerås och då ta tåget, m lite rädd för att åka själv till vattenland med dem.

    Vill verkligen hitta på något och erbjuda barnen något mysigt även om det inte blir traditionellt. Tycker det är jobbigt att säga till alla att vi ska sitta själva hemma. Planen var att komma hem på em den 24 dec och då bara mysa hemma. (Då har även tomten varit här och lagt klappar under granen).

    Har ni snälla några tips på bra spa, hotell eller nåt hyfsat nära och som inte är dyraste prisklassen?

    Har sån panik. Hur har ni som varit i min sits löst det?


    Kanske funkar att bo på ett vanligt scandic/Choice hotell där det finns pool. Om det finns snö, någon tuff pulkabacke i närheten.

    Skulle inte heller vilja åka så långt med bil eller tåg om det är busväder.

    Steamhotel tror jag blir tufft ensam med två barn, rörigt och mycket attraktioner.
  • Wench85

    Fråga barnen vad de vill göra! De kanske inte alls vill åka iväg på hotell utan vill hellre vara hemma, pyssla marsipandjur, dekorera pepparkakshus, kolla på Kalle Anka etc. Att få vara med syskon och förälder i lugn och ro låter som en mysig jul! 

    Eller se med vän eller släkt om det finns någon i liknande situation som vill göra något tillsammans? Ett år vid jul var jag på familjefirande med partner och syskon och föräldrar etc, runt 15 personer. Några dagar innan sa en kollega något om att hon skulle ha första julen bara hon och barnet och det kändes så tråkigt och ensamt. Självklart bjöd jag in dem till vårt julfirande! De var med på eftermiddagen, åt julmat och lekte och sen framåt sex-tiden åkte de hem till sig. Det kanske finns någon om du tänker lite brett som precis som du skulle vilja hitta på något?

  • jenst1

    Tack hörrni för era tips! Tivoli är något jag faktiskt tänkt på också.


    Bra info om Steam hotel. Väntar nog med det.


    Vi kommer framför allt lägga fokus på den 23 dec och mysa på julafton em/kväll hemma.

  • MochEsmamma

    Kolla på hotell havanna, kurorten eller Gästis i varberg. Där får barn bada vissa tider. Tror det varit fram till 18 när vi varit där. Havanna är väldigt mysigt mindre än kurorten men väldigt avslappnat när man är där med barn.

Svar på tråden Jul