• KaffekoppenJag

    Tredje barnet.. Hjälp!

    Jag är gravid med 3e barnet. 6 år sedan sista så minns inte hur det var.. Är I v 17 på onsdag och ser jättegravid ut när jag står upp men när jag ligger ner syns ingenting! Ingen utbuktning där livmodern är, inget.. Inga rörelser heller. Känt lite vid v 15 men inget sedan dess... Om jag trycker lite lätt på vänster sidan bredvid livmodern gör det lite ont.. Är allt detta normalt? Så rädd nått är fel :( sist såg jag barnet på ul v 11 och då var allt bra....

  • Svar på tråden Tredje barnet.. Hjälp!
  • LukasVincent

    Jag tycker du ska ringa din barnmorska i morgon. Bara han/hon kan ge dig konkret fakta och info och undersöka bebis.

    Jag har två barn. För mig var det så som du beskriver. Gravidmage tidigt, snabbt efter jag plussat (!!), men när jag la mig ner såg man inget. Jag tror att det i mitt fall var hormoner tillsammans med ökat intag av godsaker. Men det blev sakta men säkert en bula i alla positioner

    Jag kände rörelser med min första vecka 21 och med andra vecka 19. Allt beror väl på hur bebis ligger och hur moderkakan sitter gissar jag.

    Men en undersökning hos barnmorskan tror jag på. Om inte annat för att ge dig lite lugn.

    Lycla till med bebis!

Svar på tråden Tredje barnet.. Hjälp!