• MiRoo

    De här med Sgi..

    Jag håller på att bli tokig..

    Efter snart 9 år tillsammans med min sambo har vi nu kommit fram till att vi äntligen vill försöka få barn. Men. de här med föräldrapenning gör mig nervös. Försökt ringa fk i 2 dagar men efter att ha varit på plats 198 och 176 så har jag lagt på. Därför tänkte jag ställa frågan här. (ska försöka boka ett möte med fk)

    Idag har jag ett vikariat som uska från 1 okt till mitteb av januari, innan så jobbade jag juli-sept på samma ställe fast en annan avd kan man säga. Jag har fått veta att de alltid kommer att finnas jobb och att ja ev kan få tv anställning efter att mitt vikariat har gått ut. Innan detta pluggade jag 1.5 år till uska och innan de jobbade jag i ca 1 år.

    Hur blir de med min sgi? om jag nu jobbar 80% i 6 månader, visst borde jag få 80% av min lön då?

  • Svar på tråden De här med Sgi..
  • Secretlove
    Inkomster som kan räknas med i SGI:n är inkomster som pågår stadigvarande i minst sex månader eller är årligen återkommande.Du ska ha arbetat minst 6 månader, ELLER har skrivit på ett arbetsavtal om att du har en tillsvidare eller visstidsanställning som kommer väntas vara på minst 6 månader.
Svar på tråden De här med Sgi..