• Kronärtskockan

    Värk i livmodern vecka 35

    Hej allihopa!

    Jag är gravid i v 35 och har under några timmar idag haft en ganska svag men ihållande värk i livmodern. Är första barnet så vet inte hur saker och ting ska kännas. Kan det vara förvärkar? Kan det kännas såhär fram till förlossningen isåfall?

  • Svar på tråden Värk i livmodern vecka 35
  • Kronärtskockan
    JLES skrev 2018-09-26 00:06:53 följande:

    Mensvärk eller hur ter sig värken? :D


    Lite som mensvärk, typ ja. Den gör liksom inte direkt ont utan är mest jobbig. Kan inte somna pga den.
  • JLES
    Kronärtskockan skrev 2018-09-26 00:12:51 följande:

    Lite som mensvärk, typ ja. Den gör liksom inte direkt ont utan är mest jobbig. Kan inte somna pga den.


    Det kan vara känningar inför förlossningen :) De kan se lite olika ut.. Ibland har jag mensvärk som konstant molar och andra gånger har jag förvärkar med tydliga sammandragningar.. :)
  • Kronärtskockan
    JLES skrev 2018-09-26 00:16:30 följande:

    Det kan vara känningar inför förlossningen :) De kan se lite olika ut.. Ibland har jag mensvärk som konstant molar och andra gånger har jag förvärkar med tydliga sammandragningar.. :)


    Men det behöver inte betyda att förlossningen är nära? :-O
  • JLES
    Kronärtskockan skrev 2018-09-26 00:17:20 följande:

    Men det behöver inte betyda att förlossningen är nära? :-O


    Nää :D
  • Migas

    Kan också vara uvi, när jag berättade för min bm att jag hade mensvärk av och till så ville hon ta urin sticka och odling bara för att. Det är inte säkert att man känner de klassiska symptomen på uvi när man är gravid. Så om det håller i sig kanske bra att kolla upp för att vara på den säkra sidan, för mig var det dock ingenting. ????

  • Kronärtskockan
    Migas skrev 2018-09-26 09:41:54 följande:

    Kan också vara uvi, när jag berättade för min bm att jag hade mensvärk av och till så ville hon ta urin sticka och odling bara för att. Det är inte säkert att man känner de klassiska symptomen på uvi när man är gravid. Så om det håller i sig kanske bra att kolla upp för att vara på den säkra sidan, för mig var det dock ingenting. ????


    Jag kollade det för en vecka sen, ingen uvi i sikte
  • Migas
    Kronärtskockan skrev 2018-09-26 11:11:25 följande:
    Jag kollade det för en vecka sen, ingen uvi i sikte
    Ok vad bra att du hade kollat upp det  
Svar på tråden Värk i livmodern vecka 35