• cenchi

    Gravtest positivt 10 dagar efter mens??

    Jag förstår ingenting just nu. Sitter med ett positivt gravtest i handen.. MEN, Jag fick min mens punktligt på CD28 förra cykeln och temperaturen droppade nån dag innan. Och jag borde nu vara på CD9 i den nya cykeln..

    Mensen betedde sig dock lite märkligt, det var mycket mindre mängd och den tog ett uppehåll på en dag vid CD3 för att sen fortsätta nån dag till efter det. Tänkte inte mer på det förens nu igår och idag så har temperaturen ökat och jag trodde att jag fått en väldigt tidig ägglosning. Så jag testade och det visade superpositivt, fick också ett ryck och testade med ett gravtest, och här är jag alltså nu.. det visar POSITIVT! HUR? Jag kan väl omöjligtvis vara gravid om jag haft mens i 4-5 dagar alldeles precis? Kan mensen ha varit ett missfall? Jag fattar ingenting.

    Skickar med en bild på NC-kurvan och gravtestet

  • Svar på tråden Gravtest positivt 10 dagar efter mens??
  • Anonym (K)

    Vad är det för märke på testet? Jag använder testlagrets och då är gravtesten blåa och äl-testen rosa. Är du säker på att du inte tog fel och testade med ett äl-test igen?

  • cenchi
    Anonym (K) skrev 2018-09-30 20:45:04 följande:

    Vad är det för märke på testet? Jag använder testlagrets och då är gravtesten blåa och äl-testen rosa. Är du säker på att du inte tog fel och testade med ett äl-test igen?


    Nej det är graviditetskollen.nu, gravtesten har plasthölje och lock medan de ÄL-test jag har bara är en sticka. Så det är helt klart rätt test :) (men fick springa och dubbelkolla ändå!)
  • Anonym (Beata)

    Om mensen var skum skulle jag gissa att du är gravid och att det inte var en riktig mens. Då skulle du kunna vara i v6? Uppdatera gärna :)

  • cenchi

    Helt sjukt! Vågar inte ta ut något i förskott ännu, utan jag tempar vidare och köper på mig några fler test helt enkelt! Uppdaterar såklart när jag vet mer!

    Lagom ångest dock då jag drack en hel del alkohol i helgen :( fanns ju inte på kartan att jag skulle vara gravid!

  • Emsopemso

    Som jag förstår det så är det inte nå konstigt att ha mensliknande blödningar då man "ska ha mens" :) det kan ta tid för kroppen att anpassa sig till en graviditet.

    Så grattis! :D

  • cenchi

    Pratade med en barnmorska idag som sa att det är svårt att veta i detta läget, det kan ha varit ett missfall och att det därför fortfarande ger utslag. Men också som ni säger så kan det även ha varit en ofarlig blödning. Hon bad mig att testa igen om två veckor, om det fortfarande är positivt då så ska jag skriva in mig.

    Så ja, vi får se helt enkelt :)

  • cenchi

    I övrigt känner jag inte av någonting, möjligtvis att magen känns lite orolig, men det har jag haft till och från i flera månader så tvivlar på att det har med någon graviditet att göra.. :)

  • cenchi

    Nu har det gått en vecka (av de två veckor som BM bad mig vänta).

    Ett digitalt CB-test sa +3 i torsdags.

    Sen har jag dock bytt märke på mina test och testade igår och idag med RFSUs teststrips. De visar positivt, men har inte samma superstarka färg som kontrollsrecket.

    I morse fick jag också lite brunt blod när jag var på toaletten. Ingen aning om hur jag ska tolka det.. vi hade sex igår så kanske kan vara därför?

    Ugh. Så jobbigt att inte veta.

  • cenchi

    Hm. Jag vet inte? Jag har inte kollat jättenoga, men såg att på ett ställe ( i Stockholm ) så gör de inte VUL förens man är i v8. Och jag är enligt NC-appen i 5+5 nu. Men kanske finns andra ställen.

  • Anonym (Beata)
    cenchi skrev 2018-10-07 13:08:41 följande:

    Hm. Jag vet inte? Jag har inte kollat jättenoga, men såg att på ett ställe ( i Stockholm ) så gör de inte VUL förens man är i v8. Och jag är enligt NC-appen i 5+5 nu. Men kanske finns andra ställen.


    Man ser inte så mycket före 7+ så tyvärr är det nog bara att vänta. Enerverande såklart. Hoppas det går bra för dig.
  • cenchi

    Gjorde ett VUL idag. Hon kunde inte se någonting alls :(

    Dock tyckte hon det var konstigt att jag fortfarande plussar 4 veckor senare (sen blödningen som antagligen var ett missfall), så har bokat in en tid med Gyn på måndag.

    Jaja. Fortfarande förvirrande.

  • cenchi

    Det var utomkveds, har inte haft ont i magen nåt, men fått lämna lite blodprov och det var 3011 i hcg i måndags och 3030 idag (onsdag), så läkaren skickade mig till gynakuten där de kunde se nån form av skugga eller nåt vid ena äggledaren, så jag är inlagd nu över natten och ska antagligen opereras imorn.. :(

    Segt som fan, men skönt att det förhoppningsvis är över snart!

Svar på tråden Gravtest positivt 10 dagar efter mens??