• spartan123

    Kan migrationsverket återkalla min PUT

    Jag fick min PUT pg.a anknytning till min före detta juni 2015. vi hade skilsmässan januari 2016.Hon sökte skilsmässan. December 2016 jag gift mig i Pakistan och sökte uppehållstillstånd till min fru. Migrationsverket väntetid är långa so förra månad  fick en handläggare och jag haft en timme telefon intervju med henne som handlade mest om min före detta och varför skilde vi oss kort efter jag fick PUT. Nu min handläggare gav införmation att hon ska återkalla min PUT. allt det hänt efter jag skickade ett mejl där jag sa till henne att hon är oprofessionellt och oseriös eftersom hon aldrig svarar på telefon eller svarar på mejl 
    Jag har fastanställning i sverige och har aldrig varit anmält till polisen för något brott och har inte bosatt mig utanför sverige.
    Hon sa att jag har rätt till advokat men fick ingen skriftligt införmation via mejl eller via post om vad är det som händer

  • Svar på tråden Kan migrationsverket återkalla min PUT
  • Anonym (l)

    Det låter som att de misstänker att ditt första äktenskap var ett skenäktenskap, var det så?

  • Anonym (A)

    Fast det är väl inte mer än rätt att du ska flytta tillbaka hem nu? Varför ska du få vara kvar när du inte längre är gift med en svenska? Och dessutom få ta in ännu en till invandrare? Ni får väl bo i ert hemland.

  • Anonym (usch då)
    Anonym (A) skrev 2018-10-02 18:00:30 följande:

    Fast det är väl inte mer än rätt att du ska flytta tillbaka hem nu? Varför ska du få vara kvar när du inte längre är gift med en svenska? Och dessutom få ta in ännu en till invandrare? Ni får väl bo i ert hemland.


    Men nu har ju ts fast anställning här.Skillnad när vissa bara vill ligga på sofflocket och inte vill bidra ett dugg.

    Ts det är inte svårt att få kontakt med en advokat , googla och du kan säkert få hjälp. 
  • spartan123
    Anonym (l) skrev 2018-10-02 17:59:55 följande:

    Det låter som att de misstänker att ditt första äktenskap var ett skenäktenskap, var det så?


    Nej det var inte skenäktenskap och jag vill att vi ska försätta vår liv tillsammans men hon hade bestämt sig. och jag har universitetsutbildning från Sverige och har alltid jobbat och betalat skatt. Jag kan förklara min äktenskap för att vi har gjort jätte mycket tillsammans men  Jag bli bara ledsen och mår dålig av det. Jag vill förtsätta och gå vidare.  
  • Anonym (Migrationskonsult)
    spartan123 skrev 2018-10-02 20:32:07 följande:

    Nej det var inte skenäktenskap och jag vill att vi ska försätta vår liv tillsammans men hon hade bestämt sig. och jag har universitetsutbildning från Sverige och har alltid jobbat och betalat skatt. Jag kan förklara min äktenskap för att vi har gjort jätte mycket tillsammans men  Jag bli bara ledsen och mår dålig av det. Jag vill förtsätta och gå vidare.  


    Om du har anställning här i Sverige så kan du ju istället ansöka om uppehålls- och arbetstillstånd knutet till den arbetsgivaren. Visst, du behöver vänta fyra år till innan du får PUT, men å andra sidan så blir du ju i så fall beviljad PUT som huvudsökande och inte meddelande. Migrationsverket kan alltid återkalla ett tillstånd, oavsett vad det är för tillstånd, om de har misstankar om att allt står rätt till.
  • spartan123
    felix le chat skrev 2018-10-09 15:02:47 följande:

    PUT kan bara återkallas om du flyttar från Sverige eller begår brott så du utvisas.


    jag har kontaktat migrationsverket och dem sa att min handläggare har ingen rätt att återkalla min PUT och dem ser ingen anteckningar på min ärende heller. min handläggare har inte skickat något information via post eller mejl och tåg ledig tills 11 okt. Nu jag har en fråga om och hur kan jag anmäla henne och kalla skadestånd p.g a psykisk ohälsa vilken drabbade min privat och arbetsliv. jag har läkare remiss och kan få en intyg från arbetsgivaren som visar hur distraherad, ofokuserad och stressad på jobb
  • Anonym (Suck)
    spartan123 skrev 2018-10-09 21:13:59 följande:
    jag har kontaktat migrationsverket och dem sa att min handläggare har ingen rätt att återkalla min PUT och dem ser ingen anteckningar på min ärende heller. min handläggare har inte skickat något information via post eller mejl och tåg ledig tills 11 okt. Nu jag har en fråga om och hur kan jag anmäla henne och kalla skadestånd p.g a psykisk ohälsa vilken drabbade min privat och arbetsliv. jag har läkare remiss och kan få en intyg från arbetsgivaren som visar hur distraherad, ofokuserad och stressad på jobb
    Men jösses...glöm det och var j*kligt tacksam att ditt fejkäktenskap lyckades så du faktiskt får vara kvar här.
    Alternativt flytta till din nya fru i Pakistan.
  • Anonym (l)
    spartan123 skrev 2018-10-09 21:13:59 följande:
    jag har kontaktat migrationsverket och dem sa att min handläggare har ingen rätt att återkalla min PUT och dem ser ingen anteckningar på min ärende heller. min handläggare har inte skickat något information via post eller mejl och tåg ledig tills 11 okt. Nu jag har en fråga om och hur kan jag anmäla henne och kalla skadestånd p.g a psykisk ohälsa vilken drabbade min privat och arbetsliv. jag har läkare remiss och kan få en intyg från arbetsgivaren som visar hur distraherad, ofokuserad och stressad på jobb
    Tror du verkligen att bråka med migrationsverket är det bästa sättet att få hit din nya fru? Och skadestånd, allvarligt?Drömmer
  • spartan123
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-09 21:46:14 följande:
    Men jösses...glöm det och var j*kligt tacksam att ditt fejkäktenskap lyckades så du faktiskt får vara kvar här.
    Alternativt flytta till din nya fru i Pakistan.
    jag är alltid tacksam förutom jag betalar höga skatt för outbildade och ovärda människor som dig, som kan inte ens bidra till samhället. JAg behöver ingen förslag av dig att vart ska jag bo eller vem ska jag gifta med
  • Pierott

    Herregud. Väldigt lämpligt att ni skiljer er när du fått put och så snabbt gifter dig igen och kan ansöka om att ta hit henne med. Det luktar skenäktenskap lång väg. Dessutom skadestånd? Snälla du, välkommen till Sverige. Här har du inte alltid rätt!

  • Anonym (Suck)
    spartan123 skrev 2018-10-12 12:23:32 följande:
    jag är alltid tacksam förutom jag betalar höga skatt för outbildade och ovärda människor som dig, som kan inte ens bidra till samhället. JAg behöver ingen förslag av dig att vart ska jag bo eller vem ska jag gifta med
    Jag är högutbildad, har jobbat och betalat skatt här över 30 år för att otacksamma lögnaktiga snyltare som du ska kunna utnyttja våra samhällsresurser.
    Bosätt dig i Pakistan med din fru är mitt råd!
  • spartan123
    Anonym (l) skrev 2018-10-09 22:11:42 följande:
    Tror du verkligen att bråka med migrationsverket är det bästa sättet att få hit din nya fru? Och skadestånd, allvarligt?Drömmer
    jag är inte otrygg person och självklart jag ska kämpa för mina rättigheter o säkerställa att de ska inte kränka andra´s rättigheter på samma sätt. om jag hade lite gran tjuv i mitt hjärta så klart utan tvekan skulle inte bråka. 
    Om ni är nyfikna så kan jag uppdatera här hur det går, för att nu handläggare tog ytterligare ledighet från jobb och jag har en privat advokat som ska på måndag skicka den första kärlek brev till henne  
  • spartan123
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-12 12:27:55 följande:
    Jag är högutbildad, har jobbat och betalat skatt här över 30 år för att otacksamma lögnaktiga snyltare som du ska kunna utnyttja våra samhällsresurser.
    Bosätt dig i Pakistan med din fru är mitt råd!
    om du hade lite utbildning du skulle kunna formulera ditt svar ordentligt. Okej en simple fråga Är du svensk från början? Om inte vilket land du eller dina föräldrar kom?Jag frågar för att du skriv fel svenska  
  • Anonym (Suck)
    spartan123 skrev 2018-10-12 13:16:12 följande:
    om du hade lite utbildning du skulle kunna formulera ditt svar ordentligt. Okej en simple fråga Är du svensk från början? Om inte vilket land du eller dina föräldrar kom?Jag frågar för att du skriv fel svenska  
    Ha ha....det kommer från någon som inte kan skriva en enda mening på svenska

    Ja jag är helsvensk till skillnad från dig. Om du inte vill flytta hem så börja studera och lär dig svenska. Be din pakistanska fru göra detsamma innan hon eventuellt kommer hit.
  • spartan123
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-12 13:36:19 följande:
    Ha ha....det kommer från någon som inte kan skriva en enda mening på svenska

    Ja jag är helsvensk till skillnad från dig. Om du inte vill flytta hem så börja studera och lär dig svenska. Be din pakistanska fru göra detsamma innan hon eventuellt kommer hit.
    vet du hur visste jag att du är inte Svensk HalvvvvSvensk Och du är 48 år gammal eller mer? och vill du veta att hur vet jag att du är outbildad halvsvensk.
    Och gärna förklara begripet Halvsvensk (Du ser ut inte som Svensk, föräldrar bry sig inte om dig längre, för gammalt psykisk och fysisk sjuk, mobbad o kränkt i skolan ). Jag menade inte att du ska må dålig men tänk alltid vad du säger till andra och hur dina åsikter kan skada de. Jag är stark men inte alla är , Jag kan gå hem när som helst men inte alla kan  
  • Anonym (Suck)
    spartan123 skrev 2018-10-12 14:05:24 följande:
    vet du hur visste jag att du är inte Svensk HalvvvvSvensk Och du är 48 år gammal eller mer? och vill du veta att hur vet jag att du är outbildad halvsvensk.
    Och gärna förklara begripet Halvsvensk (Du ser ut inte som Svensk, föräldrar bry sig inte om dig längre, för gammalt psykisk och fysisk sjuk, mobbad o kränkt i skolan ). Jag menade inte att du ska må dålig men tänk alltid vad du säger till andra och hur dina åsikter kan skada de. Jag är stark men inte alla är , Jag kan gå hem när som helst men inte alla kan  
    Som sagt, börja med att lära dig svenska. Vet inte varför du babblar om halvsvensk? Du är ju inte svensk öht så vad menar du?
  • Anonym (Suck)
    Pierott skrev 2018-10-12 12:27:52 följande:

    Herregud. Väldigt lämpligt att ni skiljer er när du fått put och så snabbt gifter dig igen och kan ansöka om att ta hit henne med. Det luktar skenäktenskap lång väg. Dessutom skadestånd? Snälla du, välkommen till Sverige. Här har du inte alltid rätt!


    Exakt, solklart fall av skenäktenskap och dessutom försöka få skadestånd när det är han själv som gjort fel. Så illa!
  • spartan123
    Anonym (Suck) skrev 2018-10-12 14:10:09 följande:
    Som sagt, börja med att lära dig svenska. Vet inte varför du babblar om halvsvensk? Du är ju inte svensk öht så vad menar du?
    Jag menar att En mula tror att han är häst för att mamman var häst Flört. En Svensk person få inte säga till mig vart ska jag bo och du få absolut inte säga för att du har ingen identitet  
  • Anonym (l)
    spartan123 skrev 2018-10-12 12:23:32 följande:
    jag är alltid tacksam förutom jag betalar höga skatt för outbildade och ovärda människor som dig, som kan inte ens bidra till samhället. JAg behöver ingen förslag av dig att vart ska jag bo eller vem ska jag gifta med
    Alla människor är lika mycket värda, lär dig det snarast. Det är också superlöjligt av dig att anklaga en helt anonym människa för att inte arbeta och bidra till samhället när du inte har någon som helst indikation på att det skulle vara så.
    spartan123 skrev 2018-10-12 12:36:00 följande:
    jag är inte otrygg person och självklart jag ska kämpa för mina rättigheter o säkerställa att de ska inte kränka andra´s rättigheter på samma sätt. om jag hade lite gran tjuv i mitt hjärta så klart utan tvekan skulle inte bråka. 
    Om ni är nyfikna så kan jag uppdatera här hur det går, för att nu handläggare tog ytterligare ledighet från jobb och jag har en privat advokat som ska på måndag skicka den första kärlek brev till henne  
    Sluta vara så kränkt och gå vidare. Om du nu ens blev dåligt bemött, eller om du missförstod på grund av din dåliga svenska, så släpp det. Att hålla på att bråka och anmäla gynnar inte dig och din fru, vill du inte att handläggarna ska vara hjälpsamma? Det blir ingen av att någon bråkar med dom.
    spartan123 skrev 2018-10-12 13:16:12 följande:
    om du hade lite utbildning du skulle kunna formulera ditt svar ordentligt. Okej en simple fråga Är du svensk från början? Om inte vilket land du eller dina föräldrar kom?Jag frågar för att du skriv fel svenska  
     spartan123 skrev 2018-10-12 14:05:24 följande:
    vet du hur visste jag att du är inte Svensk HalvvvvSvensk Och du är 48 år gammal eller mer? och vill du veta att hur vet jag att du är outbildad halvsvensk.
    Och gärna förklara begripet Halvsvensk (Du ser ut inte som Svensk, föräldrar bry sig inte om dig längre, för gammalt psykisk och fysisk sjuk, mobbad o kränkt i skolan ). Jag menade inte att du ska må dålig men tänk alltid vad du säger till andra och hur dina åsikter kan skada de. Jag är stark men inte alla är , Jag kan gå hem när som helst men inte alla kan  
    Med tanke på din dåliga svenska är du absolut inte rätt person att bedöma någon annans kunskaper här.
    spartan123 skrev 2018-10-12 15:23:13 följande:
    Jag menar att En mula tror att han är häst för att mamman var häst Flört. En Svensk person få inte säga till mig vart ska jag bo och du få absolut inte säga för att du har ingen identitet  
    Det här är helt obegripligt.


    Skärp till dig nu och jobba på din egen attityd.



Svar på tråden Kan migrationsverket återkalla min PUT