• Johnnyorange

    Är Trump så dålig president egentligen?

    Media skriver ju varje dag om hur dålig president Donald Trump är och så, och visst jag säger inte att han är den mest sympatiska personen på jorden. Men tydligen går Usas ekonomi som på räls nu så han måste ju göra något rätt. Dessutom fick han ju Nordkorea och Sydkorea att prata med varandra.

    Han uttrycker sig väldigt rättframt och lindar inte in saker som många politiker gör. Vilket säkert bidrar till att många tar illa vid sig. Men kan ni ge konkreta exempel på vad han gjort i handling, som gör honom till en ond jävel?

  • Svar på tråden Är Trump så dålig president egentligen?
  • Anonym (slk)

    Trump är en handlingskraftig man som skiter i politisk korrekthet och får saker gjorda. Sverige skulle behöva en sådan ledare, nu mera än nånsin. 

  • Johan H

    Jag gillar Trump. Dels kanske pga jag är kristen, nationalist och hatar globalister vi delar mycket gemensamt politiskt jag och Trump. Jag älskar när han jävlas med eliten som styr media och ropar fake news. Han är den första presidenten och en av få som fått eliten att gå hans ärenden och inte deras. De säger mycket om hur skicklig och handlingskraftig. Han skiter i att slicka röv om man nu får säga så han går sina egna vägar och vill behaga främst sina väljare. För mig är han äkta precis som Jimmie Åkesson. Andra politiker vill bara visa ett fint yttre och slänger med löfte hit och dit för att klia andra bakom örat. Nej vi borde ha flera av hans kaliber speciellt de som får ge eliten en käft smäll.

  • Tecum

    Vill bygga en Berlinmur mot Mexico, struntar i alla handelsavtal och river upp dem, struntar i miljön och tillåter fracking och andra miljöskadliga åtgärder, tog hjälp av ryssarna för att vinna valet, föraktar kvinnor och är emot abort, vill ha in en sexbrottsling i Högsta Domstolen, inför sanktioner mot de som handlar med Iran och höjer därmed oljepriset för konsumenterna, föraktar diplomati och samarbete och vill styra som en diktator, vill kontrollera den fria pressen som andra diktatorer, plus en massa andra saker som jag inte hinner skriva just nu.

    Nej, det var inte han som fick Nord- och Sydkorea att tala med varandra, det var Kina som tröttnade på bombmannen och tog honom i örat. Trump ville ju starta krig med Nordkorea och blev helt tagen på sängen av diktatorns omsvängning

  • Anonym (Vinklat)

    Bara enligt västvärlden, där media är vinklat mot att han ska vara det. Läser man samma artiklar i Russian Times som i Aftonbladet kan man läsa om samma händelse fast ur en annan synvinkel. 

    Aftonbladet: "HÄR SLÅR TRUMP..!" 
    Russian Times: "HÄR SLÅR TRUMP BORT ETT BI!" 
    Ungefär så. 

  • Bananböjaren

    1938:

    Media skriver ju varje dag om hur dålig ledare Adolf Hitler är och så, och visst jag säger inte att han är den mest sympatiska personen på jorden. Men tydligen går Tysklands ekonomi som på räls nu så han måste ju göra något rätt. Dessutom fick han ju Frankrike och Storbritanninen att prata med varandra.

    Han uttrycker sig väldigt rättframt och lindar inte in saker som många politiker gör. Vilket säkert bidrar till att många tar illa vid sig. Men kan ni ge konkreta exempel på vad han gjort i handling, som gör honom till en ond jävel?

  • Johan H
    Tecum skrev 2018-10-02 19:19:09 följande:

    Vill bygga en Berlinmur mot Mexico, struntar i alla handelsavtal och river upp dem, struntar i miljön och tillåter fracking och andra miljöskadliga åtgärder, tog hjälp av ryssarna för att vinna valet, föraktar kvinnor och är emot abort, vill ha in en sexbrottsling i Högsta Domstolen, inför sanktioner mot de som handlar med Iran och höjer därmed oljepriset för konsumenterna, föraktar diplomati och samarbete och vill styra som en diktator, vill kontrollera den fria pressen som andra diktatorer, plus en massa andra saker som jag inte hinner skriva just nu.

    Nej, det var inte han som fick Nord- och Sydkorea att tala med varandra, det var Kina som tröttnade på bombmannen och tog honom i örat. Trump ville ju starta krig med Nordkorea och blev helt tagen på sängen av diktatorns omsvängning


    Ingen klagade när George W Bush började bygga muren eller Obama fortsatte vad var de kritiska rösterna då? Han omförvandlade nu senast de nya handelsavtalet USAMCAN detta som han gick till val på inget konstigt. Precis som EU försvårar för tredje världen med sin handelsavtal mot tex tredje välrden i Afrika varför hör du inga kritiska röster här? Abort kan man se ur olika aspekter Sverige är väldigt liberalt och vissa länder är kritiska till sveriges höga abort antal. Vad är dessa röster att Sverige ligger i topp kring aborter? Vad är rösterna mot de krafter som vill utplåna Israel ur världskartan där Iran han hade en stolle förut. Trump är en av de få ledarna som vågar stå upp för de judiska folket och dess existens. Kontrollera media. Då vet du inte vem som styr media? Då förstår du inte varför han säger fake news. Samma som här i Sverige där vissa politiksa förtecken som kulturmarxism har företräde i många frågor. SD blir dålig behandlade av SVT. Trump har lyckats och öppnat upp diplomatin mellan Nord-Syd korea visst Kina har säkert stor del i detta. Vad gjorde Obama då i denna frågan?
  • Dr Nail

    Varje nation förtjänar sin regering, sade en klok man. USA förtjänar Trump. Om det är bra eller dåligt är en högst subjektiv fråga, men fulltändigt opåverkad av vad clownerna på Familjeliv tycker, ungefär som vad det blir för väder imorgon.

  • Dr Nail
    Bananböjaren skrev 2018-10-02 19:50:42 följande:

    1938:

    Media skriver ju varje dag om hur dålig ledare Adolf Hitler är och så, och visst jag säger inte att han är den mest sympatiska personen på jorden. Men tydligen går Tysklands ekonomi som på räls nu så han måste ju göra något rätt. Dessutom fick han ju Frankrike och Storbritanninen att prata med varandra.

    Han uttrycker sig väldigt rättframt och lindar inte in saker som många politiker gör. Vilket säkert bidrar till att många tar illa vid sig. Men kan ni ge konkreta exempel på vad han gjort i handling, som gör honom till en ond jävel?


    Hitler var vegan, djurvän, han anställde homosexuella, han älskade konst. Egentligen så var han den mest progressiva ledaren vi haft hittills i mänsklighetens historia.
  • elyse

    Det är bekymmersamt att så många av hans närmaste arbetare väljer att sluta/får sparken. Det säger något om arbetsmiljön.

    Jag är inget fan av Trump. Det Trump fått mig att inse är hur smart George W Bush agerade. Han omgav sig med väldigt kompetenta människor. Rice och Powell kommer folk ihåg. Trump agerar som att han inte har några ministrar.

  • Dr Nail
    elyse skrev 2018-10-02 20:25:11 följande:

    Det är bekymmersamt att så många av hans närmaste arbetare väljer att sluta/får sparken. Det säger något om arbetsmiljön.

    Jag är inget fan av Trump. Det Trump fått mig att inse är hur smart George W Bush agerade. Han omgav sig med väldigt kompetenta människor. Rice och Powell kommer folk ihåg. Trump agerar som att han inte har några ministrar.


    Både Rice och Powell ångrade djupt att de någonsin hade med Bush att göra

    Så, nej, USAs president förblir en skitpresident, oavsett vem det blir.
Svar på tråden Är Trump så dålig president egentligen?