• hivo

    dilemma, bostad

    Hejsan.

    Vill ha åsikter kring vad som är bäst att gå efter.

    Jag och sambon har har gjort slut, vi har ett gemensamt barn.

    Jag kommer att ta över lgh på mitt namn, lägenheten vi bor i nu är en tvåa. Jag kommer att ha barnet heltid. Jag är studerande.

    Dock blev jag dessutom erbjuden en etta!.

    Eftersom att jag studerar kommer tvåan ligga runt 1900:- är på 60kv med bidrag och ettan 35kv runt endast 1100:- köket har ett eget rum för sig.

    Är det värt att säga upp denna tvåa och flytta in till en etta istället med barnet? Vad hade ni gjort?

    Är lite kluven, och samtidigt tänker jag på barnets bästa, då hon bott här (i tvåan) sedan hon föddes. Samtidigt är vi nästan aldrig i vardagsrummet, bara ibland någon gång om vi ska kolla på tv.

  • Svar på tråden dilemma, bostad
  • Anonym (J)

    Jag skulle haft kvar tvåan. Bättre på lång sikt.

  • Kjell2
    hivo skrev 2018-10-04 06:35:42 följande:

    Hejsan.

    Vill ha åsikter kring vad som är bäst att gå efter.

    Jag och sambon har har gjort slut, vi har ett gemensamt barn.

    Jag kommer att ta över lgh på mitt namn, lägenheten vi bor i nu är en tvåa. Jag kommer att ha barnet heltid. Jag är studerande.

    Dock blev jag dessutom erbjuden en etta!.

    Eftersom att jag studerar kommer tvåan ligga runt 1900:- är på 60kv med bidrag och ettan 35kv runt endast 1100:- köket har ett eget rum för sig.

    Är det värt att säga upp denna tvåa och flytta in till en etta istället med barnet? Vad hade ni gjort?

    Är lite kluven, och samtidigt tänker jag på barnets bästa, då hon bott här (i tvåan) sedan hon föddes. Samtidigt är vi nästan aldrig i vardagsrummet, bara ibland någon gång om vi ska kolla på tv.


    Hänger på saker som 
    ålder på barnet
    längd på studierna
    planer efter studierna
    vad du skulle göra med pengarna som blir över

    Är barnet litet, studierna korta och du tänker flytta sen skulle jag mer seriöst fundera på att flytta till mindre om det finns något vettigt att lägga pengarna på.

    Är däremot planen att bo kvar länge hade jag bott kvar.


  • AnnaSthlm

    Självklart behåller du 2an. I en etta skulle ni bo i vardagsrummet och jag lovar det är inte kul. Du vill kunna bjuda in vänner och ev dejt utan att störa ditt barn.

Svar på tråden dilemma, bostad