• Tessan1985

    Missnöjd 5-månaders

    Hej! Är ute efter solskenshistorier där föräldrar som känner igen sig sedan fått nöjdare bebisar????

    Vi har en pojke på 5 månader som sedan 3 veckors ålder bara somnar vaggandes eller guppandes på pilatesboll och sjal (men vill helst inte somna alls för det mesta-man märker på humöret när det är dags) och vaknar om man försöker lägga ner honom.

    Han accepterar vagn, åka bil etc så länge han inte är trött men så fort han är vaken mer är en timme så börjar gnäll som övergår till hysteri om han tror att han måste somna där! Samma sak när han är hos sin pappa-så länge han är pigg och glad går det bra men så fort han blir trött är det gnäll och bara va hos mig som får söva honom. Det känns som att hela dagarna går ut på att få honom att sova och det är så trist???? sover han för korta stunder orkar han bara va glad en liten stund med är ändå för pigg att somna om....

    Tips? Solskenshistorier? Tack!

  • Svar på tråden Missnöjd 5-månaders
  • Celaena

    Klart det blir bättre. Jag har burit och haft med mig alla mina barn, den yngsta var riktigt jobbigt. Småbarnstiden kan vara en pain in the ass men den är ju egentligen ganska snabbt överstökad. :) 

  • SI12344

    Höll på hela våren å sommaren med att få bebis att sova! Pust.

    Enklare nu (7 mån) får jag nog säga, även om det bara är amning å sjal/sele som funkar. Å vagn ibland. Men det är inte samma kamp.

  • sommar 77

    Min pojke på drygt 5 och en halv månad är också väldigt krävande.

    Jag är hans napp...

    Skriver mer imorgon, ska passa på och sova någon timma...

  • ALM82

    Jag ser att tråden är några dagar gammal...

    Men jag har också en 5-månaders bebis hemma. För mig var det likadant... Tills jag kom på att hon nog inte var tillräckligt trött när JAG tyckte att det var dags att sova. Min dotter sover ganska länge på natten och får den sömnen hon behöver.
    Så på dagen märkte jag att det var bättre att vänta tills hon var riktigt trött (inte för trött förstås) innan jag börjar söva henne. 
    Nu vet jag ju inte om det är så hos er, men jag tro ibland att man kan vara alldeles för hård med sovtider o.s.v. :)

Svar på tråden Missnöjd 5-månaders