• ehmnzazzah

    Är jag på väg att få missfall?

    Jag är i vecka 5+4 idag, fick ett missfall för 3 månader sen i vecka 6, började med bruna flytningar sen massa blod.

    Nu har jag haft rosa flytningar i 3 dagar, alltså inget i trosorna utan bara på pappret. Det försvinner med jämna mellanrum. Så det är inte hela tiden.

    Jag har ingen smärta överhuvud taget.

    Jag är livrädd , mitt senaste missfall ledde till att jag bröt ihop, grät i flera veckor och fick inte i mig någon mat.

    Är det någon annan som haft så här utan missfall???

  • Svar på tråden Är jag på väg att få missfall?
  • Koppkaka96

    Du ska få höra vad som hände mig. På tisdag kl 15:00 ställde jag mig upp från soffan och kände hur det forsade blod i ofantliga mängder. Skyndade på toa varav stora klumpar åkte ut. Det var det äckligaste jag varit med om. Var bombsäker på missfall. Störtblödde 3 timmar, sista klumpen var en knytnäve stor. Sedan blödde jag mindre, mindre dagen efter och på förmiddagen blödde jag inte längre. Hade inte ont och mådde fysiskt bra under denna händelse. Fick komma in på vul igår för att se så allt hade kommit ut. Då säger läkaren att fostret var kvar, har växt till sig och att hjärtat slår. Fick även höra det lilla mirakelhjärtat. Frågade om han skämtade.

    Jag trodde aldrig i hela mitt liv att det kunde finnas något levande kvar i mig, men det fanns det. Läkaren kunde inte förklara blödningen men sa att det såg bra ut. Jag är nu i vecka 6+5

    En blödning behöver inte vara dålig. Har även haft bruna flytningar i två-tre veckor. Tänk att jag blödde så mycket att bindan blev full på 10 minuter och det var klumpar överallt. Håller tummarna för dig. Kram

Svar på tråden Är jag på väg att få missfall?