• pcosfru

    bella hunden somnat in den 9 juli

    hej nu är de så här vi har ett enormt tomrum efter våran hund bella som fick somna in 12 år gammal den 9 juli . vi vet ej hur vi ska gå vidare. maken har tagit detta extra hårt eftersom han var med när hon föddes hos uppfödaren  och även  när hon tog sitt sista andetag hos vetrinären hon blev dålig så därav hon fick somna in .. bella har  betytt och betyder så mycket för oss . har gjort en minnes tavla . som hänger i köket över hennes matplats. 
    året som gått  har varit ett helvetes år började med svärmor den 13 oktober 2017 sen har 5 personer tillvi känt somnat in fram till nu .

    sorgen är så extremt jobbig  och tomheten maken har ingen lust till något och glädjen vi hade har försvunnit .

    hur ska vi kunna gå vidare  hur hanterar man sorgen . det som tagit mest är förlusten av bella . . ge oss gärna tips och råd . 

    nä vi kommer EJ SKAFFA NY HUND ÄN på flera år detta har tagit knäcken på oss 
    vi har inga barn så ni vet de tänkte i fall ni undrar Gråter så vi behöver nå råd och stöd . tack på förhand 

  • Svar på tråden bella hunden somnat in den 9 juli
  • Anonym (J)

    Sorgen efter en hund är svår. Jag har tyvärr inga bra tips att ge mer än att ni ska tillåta er att sörja. Min älskade hund somnade in för 4 år sedan, 10 år gammal. Hon hade ont i höfterna i slutet vilket gjorde det lättare, men ändå väldigt jobbigt.

    Jag drömde om henne för några dagar sen och det kändes så verkligt, som att jag fick krama henne på riktigt. Grät flera gånger sen på dagen när jag tänkte på det.

  • pcosfru

    vet att det är viktigt sörja och det ska få ta den tid de tar.  men de jag menar är att de är så jobbigt att se maken så ledsen och jag sitter ju i samma sits, jag håller mig uppe bättre en brakar i hop så får jag ta mitt sen någon gång . brukar vara ute och gå om nätterna de är ju så tomt numera och jag känner mig otillräcklig . vet att de var de bästa för bella inget djur ska behöva ha ont .direkt vi såg vars de bara så beställde vi tid . nu har hon de bra och kan springa utan problem . 
    vad fyller man sitt tomrum och saknaden med är inte så lätt att hantera allt  känner mig väldigt otillräcklig . vi är ju så vana att ha henne här och ligga och mysa i soffan om kvällarna  behöver gärna råd och stöd . tack på förhandGråter minnena och korten finns kvar men hon fattas oss bägge 

Svar på tråden bella hunden somnat in den 9 juli