• Utbrytarkonst

    Vad ska våran dotter heta?

    Vilket av dessa namn tycker ni bäst om och kan ni motivera varför/varför inte? Helst inte bara "för att det är fint".

    Ingrid

    Astrid

    Signe

    Isabelle

    Det står just nu mellan dessa namn.

    Om ni har fler förslag så får ni gärna skriva det med samt motivera varför.

  • Svar på tråden Vad ska våran dotter heta?
  • Anonym (A)

    Jag tycker Isabelle är finast av dem. Det är mest min stil. Känns mer feminint och "ungt". Ingrid tänker jag mig som en tråkig dam i 50-60 års åldern. Astrid och Signe känns bara inte så eleganta i mitt tycke.

  • Utbrytarkonst
    Anonym (A) skrev 2018-10-07 13:21:44 följande:

    Jag tycker Isabelle är finast av dem. Det är mest min stil. Känns mer feminint och "ungt". Ingrid tänker jag mig som en tråkig dam i 50-60 års åldern. Astrid och Signe känns bara inte så eleganta i mitt tycke.


    Problemet är bara att det troligtvis blir smeknamn Bella/Belle och det gillar inte vi.
  • gnipökåms

    Jag skulle helt klart välja Isabelle eller Ingrid. Kollar man runt här i namntrådar så verkar varannan unge heta Astrid nuförtiden och Signe verkar också väldigt populärt och hur kul är det att dela namn med tre andra i klassen?

    Personligen skulle jag ha valt Ingrid med just motivationen att det är fint. 

  • Anonym (A)
    Utbrytarkonst skrev 2018-10-07 13:26:27 följande:
    Problemet är bara att det troligtvis blir smeknamn Bella/Belle och det gillar inte vi.
    Nehe, varför är det ens med på listan då? I så fall så inget av namnen. Gillar inget av de andra.
  • Utbrytarkonst
    Anonym (A) skrev 2018-10-07 13:32:45 följande:

    Nehe, varför är det ens med på listan då? I så fall så inget av namnen. Gillar inget av de andra.


    För att Isabelle är fint som det är :)
  • Utbrytarkonst
    gnipökåms skrev 2018-10-07 13:30:50 följande:

    Jag skulle helt klart välja Isabelle eller Ingrid. Kollar man runt här i namntrådar så verkar varannan unge heta Astrid nuförtiden och Signe verkar också väldigt populärt och hur kul är det att dela namn med tre andra i klassen?

    Personligen skulle jag ha valt Ingrid med just motivationen att det är fint. 


    Det har du rätt i.
  • Anonym (A)
    Utbrytarkonst skrev 2018-10-07 13:33:37 följande:
    För att Isabelle är fint som det är :)
    Ja, men ni vet ju att det kommer bli ett smeknamn som ni inte gillar av det och då verkar det inte vara ett alternativ ändå. Alltså helt onödigt att ha med på listan.
  • Fjäril kär
    Utbrytarkonst skrev 2018-10-07 13:26:27 följande:

    Problemet är bara att det troligtvis blir smeknamn Bella/Belle och det gillar inte vi.


    Smeknamn blir det bara om ni är dom som börjar med smeknamn. Är ni bestämda med att alltid säga Isabelle så vet ju er omgivning det.

    Och hur det eventuellt blir i skolåldern kan ju inte riktigt ni bestämma. En dag kanske hon själv vill bli kallad Bella.

    För övrigt går det att göra smeknamn på era andra förslag också.

    Isabelle är för övrigt det namn jag tycker klingar finast av era förslag.
Svar på tråden Vad ska våran dotter heta?