• ballerinakakaoreo

    Blev jag befruktad inatt?

    Hej på er! 

    I tisdags och onsdags var mina flytningar mer vattniga och i torsdags kom en äggviteliknande flytning, dessa ska enligt min efterforskning vara "fertila flytningar". Jag och sambon har sen i torsdags haft sex varje dag, och igår kände jag ägglossningsvärkar på vänstersidan i magen. Jag brukar vanligtvis ha ont pga ägglossningen varje dag i ca 4-5 dagar, men efter gårdagens sexande har värken avtagit helt. Jag är endast lite öm när jag trycker på magen på vänstersidan. 

    Nu till min fråga: Tror ni att det kan vara så att ägget släppte och blev befruktat igårkväll/inatt och att det därför slutade värka? Vad har ni för upplevelser/erfarenheter?

    Jag vet ju att det tar ungefär 6 dagar för ägget att fästa i livmodern, men jag tänkte att det kanske blev befruktat inatt i och med att jag brukar ha sån otrolig värk i flera dagar under ÄL. Som sagt, har ni varit med om liknande? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-07 21:18
    Bör tilläggas att jag enligt min menscykel och mina olika appar är fertil 4-9e denna månad, med förutsagd ägglossning idag och imorgon beroende på vilken app jag kollar i.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-10-07 21:18
    Bör tilläggas att jag enligt min menscykel och mina olika appar är fertil 4-9e denna månad, med förutsagd ägglossning idag och imorgon beroende på vilken app jag kollar i.

  • Svar på tråden Blev jag befruktad inatt?
  • Annapanna14

    Hej, jag kan bara prata av egen erfarenhet..

    Dagen efter att jag hade sex fick jag sånna kramper i nedre buken, kändes rent sagt som mensvärk.. och rätt som det var plussade jag 12 dagar efter det????

  • Anonym (Johanna)

    Nej, det funkar inte så.. Det går inte på något vis att känna att ägget blir befruktat.

  • Anonym (Släppt)

    Kan inte värken ha berott på att ägget släppte ?

  • ballerinakakaoreo

    Självklart är värken från att ägget släppte, men grejen är att jag under ägglossning brukar ha ont i 4-5 dagar. Denna gång hade jag endast värk under den dagen/kvällen och efter sexet släppte värken och jag har inte haft värk sedan dess.

    Så min fråga var då om någon med erfarenhet av planerad graviditet upplevt samma sak att "ägglossnings-värkarna" avstannade efter att ägget möjligen blivit befruktat, eller om det bara är annorlunda för just denna ägglossning.

    Jag vet att man inte kan känna befruktningen så det var inte anledningen till inlägget. 

    Nu är brösten svullna i vanlig ordning vilket de är mellan ägglossningen fram till mensen, men ena bröstvårtan ömmar vilket den aldrig gjort innan. Får se om det äntligen blir ett + eller om mensen kommer denna månad också. 

  • Anonym (Johanna)

    Att "ägglossningsvärkarna" släppte beror inte på ev befruktning.

    Självklart kan du blivit gravid i vilket fall, men ägglossning slutar inte göra ont av anledningen att ägget blivit befruktat. Fysiskt så funkar det inte så.

  • ballerinakakaoreo

    Tänkte uppdatera denna tråden för eventuella framtida läsare som kanske söker svar för samma fråga. Min värk var pga ägget som släppte. 2 dagar efter blev en av mina bröstvårtor öm, följande dagar fick jag molande värk i tjejmagen, extrem trötthet och sjukt ont i brösten som svullnade. 11 dagar efter ägglossningen plumsade jag sagt och 13 dagar efter fick jag positivt på clearblue digital :) hoppas det går hela vägen!

  • Myran1979
    ballerinakakaoreo skrev 2018-10-21 01:34:23 följande:

    Tänkte uppdatera denna tråden för eventuella framtida läsare som kanske söker svar för samma fråga. Min värk var pga ägget som släppte. 2 dagar efter blev en av mina bröstvårtor öm, följande dagar fick jag molande värk i tjejmagen, extrem trötthet och sjukt ont i brösten som svullnade. 11 dagar efter ägglossningen plumsade jag sagt och 13 dagar efter fick jag positivt på clearblue digital :) hoppas det går hela vägen!


    Stort GRATTIS! Vad kul!
Svar på tråden Blev jag befruktad inatt?