• fritil9

    Ovitrelle hur långt innan insemination?

    Hej!

    Äggblåsan på VUL var idag var 22mm, så ikväll ska Ovitrelle sprutan tas 20:30.

    Men inseminationen blir onsdag 8:30. Alltså 36 timmar efter sprutan. Sist tog vi den 24 timmar före insemin.

    Någon som kan dela med sig av hur långt innan ni tog sprutan och om det tog sig?

    Mvh

  • Svar på tråden Ovitrelle hur långt innan insemination?
  • fritil9
    askyfullofstars skrev 2018-10-08 21:19:22 följande:

    Det låter rimligt med 36 h. Det hade jag mellan ovitrelle och inseminationen förra gången och inte ens då hade ägget släppt.


    Okej, kollades det med VUL innan insem? Blev det en lyckad? Tack för svar! Sprutan har tagits :)
  • askyfullofstars
    fritil9 skrev 2018-10-08 21:50:58 följande:

    Okej, kollades det med VUL innan insem? Blev det en lyckad? Tack för svar! Sprutan har tagits :)


    Japp, VUL innan. Negativt test, laddar om för försök nr 2 nu. Hur många försök har du gjort och var? :)
  • fritil9
    askyfullofstars skrev 2018-10-08 22:50:48 följande:

    Japp, VUL innan. Negativt test, laddar om för försök nr 2 nu. Hur många försök har du gjort och var? :)


    Okej, håller tummarna att nästa går!

    Jag har gjort två insem, varav andra tog sig! (Den med spruta och 24 timmar efter)

    Nu är den min sambo som förhoppningsvis ska få bära ett syskon!

    Livio gärdet- Stockholm har vi vänt oss till då vi inte fick fortsätta på landstinget pga ny åldersgräns.

    Du då? :)
  • askyfullofstars
    fritil9 skrev 2018-10-09 04:53:42 följande:

    Okej, håller tummarna att nästa går!

    Jag har gjort två insem, varav andra tog sig! (Den med spruta och 24 timmar efter)

    Nu är den min sambo som förhoppningsvis ska få bära ett syskon!

    Livio gärdet- Stockholm har vi vänt oss till då vi inte fick fortsätta på landstinget pga ny åldersgräns.

    Du då? :)


    Aha ok. Men hade ägget lossnat då? När ni gjorde insemination 24 h efter?

    Hur gammal är bebis?

    Vi går hos Triangeln i Danmark :)
  • fritil9
    askyfullofstars skrev 2018-10-09 12:44:56 följande:

    Aha ok. Men hade ägget lossnat då? När ni gjorde insemination 24 h efter?

    Hur gammal är bebis?

    Vi går hos Triangeln i Danmark :)


    Nej, det lossnade 12 timmar efter inseminationen, kände jag då! :)

    9 månader!

    Okej!!
Svar på tråden Ovitrelle hur långt innan insemination?