• Blomman911

    Gravid eller missfall

    Min senaste mens startade den 7/8 och jag brukar alltid ha sen mens, ca en vecka senare än vad jag har haft förr. Fick en blödning den 27/9 och trodde de va mensen, varade två dagar. Inte lika kraftfull som min mens brukar vara men ändå liksom skaplig, inga klumpar eller så bara klar rött. Började misstänka att jag va gravid då jag hade ömma bröst, lätt illamående och värk vid livmodern.

    Testade med cb som visade 1-2 veckor. Bokade tid för att få de bekräftat, hon tog ett gravtest som visade svagt plus. Gjorde ul men hittade bara en förtjockad slemhinna och jag fick lämna blodprov för att kolla mängden hcg som visade en liten mängd. Ska ta nytt om några dagar för att kolla om de stiger eller sjunker. Sköterskan va stensäkert på att jag hade haft ett missfall då jag hade blött men brukar det då inte vara mer klumpar och sånt vid ett missfall? Är jag gravid eller har jag haft ett missfall??

    Tog nytt cb för två dagar sedan som då visade 2-3 veckor. Jag förstår att då jag har oregelbunden mens att jag kanske blivit gravid lite senare än vad vi trott... tyckte de bara va så dåligt av sköterskan då hon bara ja men jag är nästan säker på att du har haft ett missfall pga av blödningen. När hon bad mig lämna urinprov så frågade jag varför och hon bara ignorerade min fråga

Svar på tråden Gravid eller missfall