• Kronärtskockan

    Ni som packat förlossningsväskan

    ...vad tycker ni är viktigt att ha med och vad ångrar ni att ni inte tog med? Behöver alla värdefulla tips!

  • Svar på tråden Ni som packat förlossningsväskan
  • jagjag

    Det bästa jag tog med mig var en egen kudde. Det mest onödiga var (för mycket) kläder till bebisen (bebisen ska ju ligga hud mot hud) och mig själv (gick i sjukhusrock hela tiden).

  • Kronärtskockan
    jagjag skrev 2018-10-14 12:01:17 följande:

    Det bästa jag tog med mig var en egen kudde. Det mest onödiga var (för mycket) kläder till bebisen (bebisen ska ju ligga hud mot hud) och mig själv (gick i sjukhusrock hela tiden).


    Ja jag känner att jag packat ner lite väl mycket grejer åt bebisen och mig själv haha...får planera om lite! Kudde var en bra ide!!
  • Fjäril kär

    Ta inte för givet att du kan åka hem på en gång. Jag hade behövt mer saker att göra på bb då min bebis fick gulsot och vi låg kvar i fyra dagar pga solning. Man orkar inte läsa o lösa korsord hela dagarna igenom.

  • Solen2

    Mer kläder till bebisen saknade jag då vi blev kvar på BB 4dagar och bodys och pyjamaser snabbt blev nerkissade/ner spydda.

    Det mest onödiga var nog underkläder till mig. Använde bara sjukhusets nättrosor pga av jättebindorna man behövde.

    Bästa var en enkelt vattenflaska som man lätt kan öppna med en hand. Man behöver få i sig mycket vätska och har oftast ena handen upptagen för amning.

  • Fia 28

    Jag använde typ ingenting av det jag hade i väskan förutom laddaren. Så länge jag var på bb så använde jag sjukhusets kläder på både mej själv och bebis. Det var först när vi for hem som grejerna behövdes, så det hade räckt med ett set kläder åt vardera. 

  • JLES

    Jag saknade mera kläder åt dottern samt babyfiltar då hon kräktes mycket första dygnen så mycket gick åt. Saknade också fler amnings-BH:ar. Saknade ett till ombyte till mig själv (hade bara med ett) och jag saknade också en intimolja/intimtvål.

    Jag hade med mig alldeles för mycket av mina egna trosor (använde sjukhustrosorna/nättrosorna ändå).

Svar på tråden Ni som packat förlossningsväskan