• Tom Bola

    Kärleken svalnat

    Hjälp vad göra ?

    Vi har varit sambos i 17 år har två barn. Min sambo tror inte längre på förhållandet då hon saknar känslor för mig. Själv tror jag hon är deprimerad eller nått då hon gått igenom mycket då jag varit utbränd och väldigt dålig i flera år, men nu när livet börjar ljusna och orken kommer så orkar inte hon längre. Jag älskar henne och förstår att detta klart tärt att leva med en sombie som inte vill eller kan något.

    Vi har det bra ihop ,samma värderingar och tycker om samma saker för det mesta men hon känner som vi är bästa vänner och vill heller inte ha sex längre då det känns fel.

    Vi har pratat och hon kan tänka sig gå med på någon typ av samtalshjälp, relationshjälp även om hon inte tror på förhållandet just nu.

    Vi gick i parterapi under min sjukdom men tyvärr tyckte vi inte den psykologen hjälpte så mycket för hon sa bara att ni har de så bra.

    Vet nån någon bra relationsexpert mellan Göteborg - Strömstad

    Så hjälp vad skall jag/vi göra ?


    Min kärlek glider mej ur händerna
  • Svar på tråden Kärleken svalnat
  • Tecum

    Om du piggnat till måste du ta tag i både ditt liv och er relation, det är din tur att dra lasset. Du får försöka bli den person du var innan utbrändheten, uppvakta din sambo, hitta på och genomföra aktiviteter, överraska, kort sagt få till en nystart på relationen. Det blir inte lätt då hon tappat både känslor och attraktion för dig men det är enda chansen.

  • äldreochklokare
    Tom Bola skrev 2018-10-14 13:46:15 följande:

    Hjälp vad göra ?

    Vi har varit sambos i 17 år har två barn. Min sambo tror inte längre på förhållandet då hon saknar känslor för mig. Själv tror jag hon är deprimerad eller nått då hon gått igenom mycket då jag varit utbränd och väldigt dålig i flera år, men nu när livet börjar ljusna och orken kommer så orkar inte hon längre. Jag älskar henne och förstår att detta klart tärt att leva med en sombie som inte vill eller kan något.

    Vi har det bra ihop ,samma värderingar och tycker om samma saker för det mesta men hon känner som vi är bästa vänner och vill heller inte ha sex längre då det känns fel.

    Vi har pratat och hon kan tänka sig gå med på någon typ av samtalshjälp, relationshjälp även om hon inte tror på förhållandet just nu.

    Vi gick i parterapi under min sjukdom men tyvärr tyckte vi inte den psykologen hjälpte så mycket för hon sa bara att ni har de så bra.

    Vet nån någon bra relationsexpert mellan Göteborg - Strömstad

    Så hjälp vad skall jag/vi göra ?


    Det låter som det klassiska när en mår dåligt under längre tid och den andre försöker klara av allting. Nu mår du bättre och då brister det för henne eftersom hon säkert egentligen kämpat lite för länge, så att säga. 

    Ni borde inte ha gett upp om parterapin när ni inte var nöjda utan sökt efter någon som bättre synkade med er. Men det är säkert inte för sent utan ta tag i det igen. Ni kanske även kunde ha nytta av att gå till varsin terapeut? 
Svar på tråden Kärleken svalnat