• samhällkunskap

    vad ska vi göra så att alla vinner på globaisering och den ökade världshandeln

    hej jag hjälper mina barn med deras läxor men jag vet inte vad svaret till en fråga är kan ni snälla hjälpa mig

    FRÅGAN: vad ska vi göra så att alla vinner på globaisering och den ökade världshandeln

  • Svar på tråden vad ska vi göra så att alla vinner på globaisering och den ökade världshandeln
  • Kjell2
    samhällkunskap skrev 2018-10-15 19:20:24 följande:

    hej jag hjälper mina barn med deras läxor men jag vet inte vad svaret till en fråga är kan ni snälla hjälpa mig

    FRÅGAN: vad ska vi göra så att alla vinner på globaisering och den ökade världshandeln


    Vänd på frågan - vilka förlorar på det?
  • Anonym (Kerstin)

    Ett av de stora problemen med den globala handeln är att utländska bolga tar vinsterna från de producerande länderna. I afrika finns det massor med länder med stora mineralrikedomar men vinsterna flyttas till gruvbolagen i USA.

    Om vinsterna skulle stanna där produktionen är skulle handeln gynna de producerande länderna.

Svar på tråden vad ska vi göra så att alla vinner på globaisering och den ökade världshandeln