• Tazzme

    Tips inför lägenhetsvisning

    Min radhustrea är till salu via mäklare. På söndag blir det allmän visning för andra gången.

    Har fått tips från mäklaren vad man ska tänka på. Dvs. förutom att lägenheten ska va städad så ska mans röda bort onödigt pryttel, personliga saker, foton etc. Till ich med handdukarna i toaletten. Allt för att ge ett stort och öppet intryck, med plats för den eventuella köparen att visualisera in sina egna foton och prylar.

    Fick också tips om att ha färska blommor och färsk frukt framme.

    Men tar gärna emot andra tips också!

    Tänkte själv att det skulle vara mysigt typ med en lykta och/eller en dekorationspumpa på trappen. Kanske nån enstaka välplacerad ljuslykta/ljuskopp inne också. Så att det ser mysigt och fint ut.

    Bra eller dåligt?

    Alla tips är välkomna :)

  • Svar på tråden Tips inför lägenhetsvisning
  • Tazzme
    Fia 28 skrev 2018-10-16 14:57:59 följande:

    Jag skulle undvika ljus ifall det kommer barn på visningen.


    Tänkte inte tända ljusen :) Men tycker att en snygg ljuslykta kan vara fin ändå.

    Möjligen kunde jag sätta i batteridrivna ljus, om man vill få bättre stämning.
  • Tazzme

    Bor i Finland, så vi har aningens annat system på äganderätten av lägenheter här :) Men man kunde väl i princip jämföra det med bostadsrätt, jo, eftersom det är en lägenhet i ett radhus.

  • Fia 28

    Plocka bort sånt som gör att det ser trångt ut typ. Förutom det så är det ju inte själva inredningen man tittar på, utan ytorna och planlösningen. Iaf jag tittar på sånt. 
    Nåt som gör att det luktar gott kan ju va bra. När vi var och titta på radhuset vi nu bor i så stank det blöt hund :).

  • Poppy75

    Var försiktig med dofter. Jag skulle aldrig köpa ett hus där det luktar för mycket av doftljus/rökelse eller liknande. Jag skulle vara rädd för att man försöker dölja mögellukt. 

  • BuoBä
    Poppy75 skrev 2018-10-17 13:07:57 följande:

    Var försiktig med dofter. Jag skulle aldrig köpa ett hus där det luktar för mycket av doftljus/rökelse eller liknande. Jag skulle vara rädd för att man försöker dölja mögellukt. 


    Samma här! Vädra för neutral doft istället.

    Tänk på att folk öppnar skåp och garderober, så helst ska det vara städat och rensat där också. Det får inte rasa ut prylar när man öppnar i alla fall. Dra upp eventuella persienner och se över om det behövs starkare glödlampor någon stans. Dåligt ljus gör att det ser mörkt och trångt ut i tex badrum och hallar/gångar.
  • Fiakakan

    Innebär äganderätt ett större ansvar än för bostadsrätt? För i så fall skulle jag satsa på att visa att bostaden är välskött. Vem ansvarar för fönster, ytterväggar, värmesystem etc?

  • Fia 28
    Fiakakan skrev 2018-10-17 15:41:39 följande:

    Innebär äganderätt ett större ansvar än för bostadsrätt? För i så fall skulle jag satsa på att visa att bostaden är välskött. Vem ansvarar för fönster, ytterväggar, värmesystem etc?


    Sånt brukar bostadsbolaget stå för. Men självklart kan man visa att bolaget sköter sej.
Svar på tråden Tips inför lägenhetsvisning