• Anonym (??)

    Borderline - tappade känslorna och sen hörde av sig

    Jag hade för länge sen ett förhållande med en kvinna med borderline. Det hela var otroligt märkligt rakt igenom. Vi träffades varje dag (nästan alltid på hennes initiativ), vi gjorde allt tillsammans och vi lärde känna våra familjer. Hon verkade vara mycket mer kär i mig än jag var i henne och det var konstanta kärleksförklaringar och söta mess. Men efter att jag bodde hos henne i några dagar så tappade hon exakt alla känslor och gjorde slut. Det gick från allt till inget på väldigt kort tid.

    Efteråt var hon jättelycklig och verkade må otroligt bra. Men efter ett antal månader så började hon att höra av sig till mig lite då och då. När jag väl hade börjat träffa en ny och hon fick reda på det så skrev hon till mig igen och berättade att hon saknade mig och att hon varit melankolisk eftersom att hon "alltid förstörde för sig själv omedvetet".

    Nu har det gått rätt lång tid sen dess och flickvänner har kommit och gått genom åren. Idag är jag i ett lyckligt förhållande och det börjar luta åt att vi blir sambos till våren. Men jag har aldrig kunnat släppa det här med mitt gamla ex beteende. Jag antar att det är för att jag aldrig fattat vad det var som hände och varför hon betedde sig så märkligt och ambivalent.

    Kan någon förklara detta för mig?

  • Svar på tråden Borderline - tappade känslorna och sen hörde av sig
  • Anonym (Hm)
    Salmiakk skrev 2018-10-17 07:22:09 följande:
    Varför måste du ha en förklaring? Det var hennes sjukdom som orsakade detta.
    Undrar jag med
  • Anonym (F.d Bordis)

    Vad är detta i ordningen, din 10:e tråd om denna tjej?

    Kvinnor med borderline har EXTREMT svårt med relationer, alla relationer inte bara till pojkvänner.

    Jag gissar att det blev för mycket känslor och att hon därav valde att bryta själv innan hon blev lämnad. Jag önskar att jag var som henne när jag hade borderline, hade sluppit otroligt mycket kärlekssorg i så fall.
    Jag var tyvärr tvärtom och lämnade aldrig ett förhållande även om det var uselt pga separationsångest.

    Jag tycker du ska avvakta att bli sambo med din nya tills du kommit över denna tjej.
    Jag har själv ett ex som aldrig "på riktigt" kunnat gå vidare efter relationen med mig och nånstans tror både han och jag att det kommer bli vi igen till slut.

    Har ni någon kontakt nu så hör av dig, ta en fika och prata ut om relationen så du kan gå vidare och behålla henne som ett vackert minne.

Svar på tråden Borderline - tappade känslorna och sen hörde av sig