• Jennyjenka

    Behöver råd angående blödningar och smått och gott.. Gärna ha erfarenhet av rosenrot och munkpeppar..

    Hej,

    Hur vet man skillnad på nidblödning /genombrottsblödning /mellanblödning och mens???

    Man tycker ju att man borde veta eftersom jag är 41 år och har 4 barn innan. Vi försöker få barn men går trögt. Jag har varit hos läkare som säger jag är fertil fortfarande, hade dock en cysta.. Detta är i juni jag kolla upp det.

    Senaste mens så tog jag munkpeppar och rosenrot för att boosta upp lite. Efter ägglossning så hade jag molvärk i livmodern dagligen. Sen kom andra gravsymtom som trötthet och illamående. Bröstvårtor ömma. Mensen gick över tiden några dagar. Jag tog gravtest som rfsu testa tidigt som jag kunde skymta något på men väldigt otydlig. I går tog jag testa tidigt med clearblue.. Även där svagt. Men senare igår så kom en blödning.. Och det är extremt lite, i morse kom ju nattens blod ut då jag gick upp så var ju brunt vilket är ju normalt. Men även det väldigt lite. Annars är blodet ljust rött.. Inga klumpar. Nidblödning borde jag ju haft tidigare antar jag. Men kan ju även haft ägglossning senare än jag fick utslag på. Vi har ju haft sex då jag enligt tester haft ägglossning (men då stämmer inte blodet med nidblödning) men vi har haft sex även efter dom dagarna och då kan det stämma. Jag vill ju gärna få kött på benen så att säga.. Om jag ska avvakta och se om jag blöder mer snart eller bara påbörja rosenrot och munkpeppar igen och ta det som mens..

    Jag hoppas verkligen få råd från någon nu.. Blir snart totalt knäpp.

    Jag bifogar bilder på testen, det är 4 st.. Och som sagt väldigt svaga på bild. Och vet clearblue kan ge spökstreck, men vet inte så mycket om rfsu. Jag hoppas någon kan hjälpa mig tyda och ge mig hjälp med frågorna.

  • Svar på tråden Behöver råd angående blödningar och smått och gott.. Gärna ha erfarenhet av rosenrot och munkpeppar..
  • Anonym (Anonym)

    Om du får positivt men ändå svagt och har blödningar så be om ett ultraljud så det inte är utomhavandeskap. Cystan om den är kvar kan dölja det.

  • Jennyjenka
    Anonym (Anonym) skrev 2018-10-18 12:09:39 följande:

    Om du får positivt men ändå svagt och har blödningar så be om ett ultraljud så det inte är utomhavandeskap. Cystan om den är kvar kan dölja det.


    Hur menar du, kan cystan( om den nu är kvar) dölja graviditet eller just utomkveds? Såg du något streck på bilderna med? Jag blöder men det är väldigt lite, och inte något direkt flöde på det. Det dumma är att sjukhuset här tar allt så enkelt. Jag fick tid till läkaren bara för att jag ville kolla så jag inte var i klimakteriet. Annars har jag ringt ibland och enligt dom är allt normalt, trots att jag haft väldigt jobbigt sen jag tog bort spiral i början av året. Men sen kom ju mensen igång igen så tycker att man kan skippa just den biten av normalt pga att jag tog bort den. Vet inte riktigt vad jag ska säga till dom, då allt dom säger är "normalt" säger jag att jag vill kontrollera cystan så får jag säkert vänta ett tag. Vill ju få det kontrollerat ganska snart.

    Tack snälla för att du svarade
Svar på tråden Behöver råd angående blödningar och smått och gott.. Gärna ha erfarenhet av rosenrot och munkpeppar..