• Maddi

    Vintermössa till spädbarn

    Mitt barn kommer i december och jag letar efter vintermössa men hittar ingen jag vill ha.

    Jag letar en liknande Didrokson biggles mössa, men hittar ingen sådan förutom dom som kostar 800, vilket känns lite dyrt.

    Vi kommer att vara ute jättemycket i vinter och jag hittar bara liknande stickade mössor med fleecefoder, vilket inte känns speciellt varmt till ett spädbarn. Syskonens vintermössor är från 9 månader vilket liten kommer att drunkna i.

    Vad har ni haft för mössa? I regel är vi ute 3 timmar i streck med våra barn. Och trotts att detta barn är litet så kommer han ju också vilja komma upp från vagnen så stundvis kommer han ju inte ligga nerbäddad i en gosig vagn.

  • Svar på tråden Vintermössa till spädbarn
  • Fia 28

    De flesta halare åt så små barn har ju huva, så det blir kanske lite mycket om man har supertjock mössa + huva + sovpåse.

  • Mandelkanel

    Lager på lager: t ex en tunnare hjälmmössa i ull underst, sedan en tjockare mössa t ex fleece och sist luva på overallen vid behov.

  • Trädgårdsland

    Jag gillar wilma&Morris, de sitter bäst enligt mig. Sluter tätt runt ansiktet. Och här dubbelt foder fram, på pannan, som ju är den del som inte täcks av overallen luva utan är ganska oskyddad även i vagn. Dyra, men kan gå hitta på tradera,

Svar på tråden Vintermössa till spädbarn