• Anonym (Blirtokig)

    Han slängde byxorna!!

    Fick precis veta att min man slängt ett par byxor jag nyligen inköpt till vår femåring. Anledningen var att byxorna hade fått ett pyttelitet hål på ena knät. Det var ett par jeans för 200-300 kr och jag blev bara så arg. Det är jag som fixar alla klädinköp till vårt barn (dock för gemensamma pengar) och jag tycker att det är självklart att INTE slänga ett par byxor, utan att först överväga att 1. Låta de bli slit och släng byxor att ha i skogen 2. Laga dem, antingen diskret eller med någon fräck lapp 3. Skänka dem till välgörenhet efter att man lagat dem diskret.

    Min man tycker urskillningslöst att alla barnets kläder som har minsta fel ska slängas, men det gäller inte hans egna kläder. Då är det inte alls lika noga. Han går t ex inne med mysbyxor som har hål på knät just nu. Vad tycker ni? Vem resonerar galet här och varför?

  • Svar på tråden Han slängde byxorna!!
  • Anonym (.)

    Du resonerar rätt. Det är inte försvarbart, varken ekonomiskt eller för miljöns skull.

  • Anonym (123)

    Jag tycker han gjorde fel. Dock är det ju inte hela världen.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (.) skrev 2018-10-20 10:32:01 följande:
    Du resonerar rätt. Det är inte försvarbart, varken ekonomiskt eller för miljöns skull.
    Helt rätt
  • Anonym (Jag)
    Anonym (123) skrev 2018-10-20 11:51:27 följande:

    Jag tycker han gjorde fel. Dock är det ju inte hela världen.


    Håller med.
  • Anonym (..)
    Anonym (Blirtokig) skrev 2018-10-20 10:27:04 följande:

    ................ Det är jag som fixar alla klädinköp till vårt barn (dock för gemensamma pengar) och jag tycker att.......


    Visst ska man återvinna kläder om man inte vill ha dem .....men varför känns det snarare som om du är upprörd över att din man beslutat sig att bestämma över vad barnen ska ha på sig eller inte ha på sig utan att fråga dig om lov först.....

    För det är trots allt du som fixar alla klädköp
  • Anonym (Händig)

    Man, skulle inte ens se om barnen hade hål på byxorna.
    Stora revor skulle med fördel lagas med silvertejp.

  • Anonym (Blirtokig)

    Min man bestämmer lika ofta som jag vad vårt barn ska ha på sig. Det är inte alls det jag är arg över. Anledningen till att jag nämnde att det enbart är jag som gör alla klädinköp är för att det är tidskrävande och när han bara slänger kläder utan, vad jag tycker, en vettig anledning så ger det mig merarbete. Jag måste nu lägga tid på att gå ut i affärer igen för att hitta snygga byxor som också passar. Det var faktiskt det första jag sade till maken: Jaha, då får DU fixa ett par nya jeans till vårt barn nu i veckan.

  • Anonym (Blirtokig)

    Nej verkligen, hålet syntes inte alls om man inte tittade väldigt noga.


    Anonym (Händig) skrev 2018-10-20 20:44:32 följande:

    Man, skulle inte ens se om barnen hade hål på byxorna.

    Stora revor skulle med fördel lagas med silvertejp.[/H

    [quote=79154103][quote-nick]Anonym (Händig) skrev 2018-10-20 20:44:32 följande:[/quote-nick]Man, skulle inte ens se om barnen hade hål på byxorna.

    Stora revor skulle med fördel lagas med silvertejp.


  • BuoBä

    Rekordet för min unge såhär långt är tre trasiga byxknän på en dag... Givetvis lappar och lagar man om det går. Allt annat är bara dumt. Och tid/pengar i sjön.

Svar på tråden Han slängde byxorna!!