• Anonym (Hm)

    Ledsen

    Är det någonsin ok att kalla sin partner hora, vrak, idiot, dum i huvudet dra åt helvetet, odugling mm? Det och mycket annat har jag fått höra dom senaste dagarna :( men jag vet inte jag får väll skylla mig själv

  • Svar på tråden Ledsen
  • Anonym (Nej)

    Nej, det är inte ok att kalla någon för det du räknade upp. 

    Nej, det är inte ditt fel. Det är den som uttalar sånt skit som har ansvaret. 

    Lämna personen omedelbart eller kasta ut hen om bostaden är din. 

  • Anonym (Hm)

    Men det är mitt fel. Har satt oss i en jobbig ekonomisk situation :(

  • Anonym (pixi)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-20 18:59:05 följande:

    Men det är mitt fel. Har satt oss i en jobbig ekonomisk situation :(


    spelar ingen roll. Du kan ha rånat en bank och det är ändå inte okej att utsätta nån för kränkande ord.

    Att hen är arg och förbannat - ja det får man vara- men det är aldrig okej att kränka någon.
  • Anonym (Hm)

    Känner mig så hemsk ???? vet inte vad jag ska göra

  • Anonym (pixi)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-20 19:18:05 följande:

    Känner mig så hemsk ???? vet inte vad jag ska göra


    ni får reda ut det hela så gott det går. Be om ursäkt, hitta alla lösningar som går och var aktiv och verkligen visa att du ångrar dig och fattar konsekvenserna.
  • Anonym (Hora)
    Anonym (Hm) skrev 2018-10-20 19:18:05 följande:

    Känner mig så hemsk ???? vet inte vad jag ska göra


    Menar bara att pengar är pengar, inget man inte klarar sig utan.. Ibland kostar det mer än det smakar ;) skämtar.. kanske var osmakligt, i sitt sammanhang. Tänker att ibland säger vi sånt vi inte menar, i ren frustration. Säg förlåt och släpp det!
  • Anonym (Hm 2)
    Anonym (Nej) skrev 2018-10-20 18:57:32 följande:
    Nej, det är inte ok att kalla någon för det du räknade upp. 

    Nej, det är inte ditt fel. Det är den som uttalar sånt skit som har ansvaret. 

    Lämna personen omedelbart eller kasta ut hen om bostaden är din. 
    Håller med
  • Mongoliet
    Anonym (pixi) skrev 2018-10-20 19:16:32 följande:

    spelar ingen roll. Du kan ha rånat en bank och det är ändå inte okej att utsätta nån för kränkande ord.

    Att hen är arg och förbannat - ja det får man vara- men det är aldrig okej att kränka någon.


    Hade hon rånat en bank hade de väl inte varit i en ekonomisk knipa. Dumt påstående.
  • Anonym (Hm)

    Det handlar bara om småsaker egentligen

  • Anonym (kränkande ord)

    Tycker det är kränkande ord.

    How people treat you is their karma, how you react is yours.

    Detta betyder att om du gjort nåt klantigt så är det såklart dumt, men hur din snubbe svarar på det är hans karma. Att kalla sin tjej för vrak och hora är inte ok.

    Tolkar det dessutom som du inte hade uppsåt till din ekonomiska klantighet. Dvs du klantade dig väl inte medvetet? 

    Ändå inte ok att säga vrak och hora.

Svar på tråden Ledsen