• Jennyjenka

    Kan cysta ge graviditetssymtom? Hoppas på snabbt svar

    Hej på er,

    Jag funderar på om cysta kan ge graviditetssymtom?

    Jag var hos läkaren i början av juni och upptäckte att jag hade en cysta som skulle gå bort av sig själv, med andra ord kanske den är borta nu.

    Vi försöker få barn nu och sen senaste ägglossning, jag tog tester som visa stegring.. Men inte så stark dock. Men sen dess fick jag molande "mensvärk" nån vecka senare kom illamående.. Sen började brösten ömma. Mensen kom dock några dagar senare än beräknat. Men brösten är fortfarande ömma, illamående kvar och magen molar till och från. Även fått smått ont i ryggen (ett symtom jag hade då jag vänta min äldsta dotter)

    Jag tog några testa tidigt. Rfsu som jag såg något extremt svagt streck på men ändå så klart att jag fick ett glädjerus av.. Clearblue vet jag kan ge spökstreck, men såg även där ett svagt. Sen efter kom ju mensen.

    Så nu undrar jag om jag fått ny cysta eller om det är den gamla kanske.. Skitsamma men kan sånt ge såna här symtom?

    Hoppas på svar, är ganska orolig över det här.

  • Svar på tråden Kan cysta ge graviditetssymtom? Hoppas på snabbt svar
  • Anonym (S)

    Var sitter cystan?

    Jag hade en cysta på ena äggstocken, det kunde kännas som ägglossning/mensvärk, det kändes som knivar när jag satte mig ner eller rörde mig för fort. Men då ska vetas att min var större än en apelsin och fick operera bort halva sidan.

  • Jennyjenka
    Anonym (S) skrev 2018-10-21 08:13:07 följande:

    Var sitter cystan?

    Jag hade en cysta på ena äggstocken, det kunde kännas som ägglossning/mensvärk, det kändes som knivar när jag satte mig ner eller rörde mig för fort. Men då ska vetas att min var större än en apelsin och fick operera bort halva sidan.


    Den var på vänster äggstock då, 4 cm. Skulle försvinna själv sa läkare. Bara blir så förvirrad. Är det den som är kvar..Eller en ny. Och kan det vara orsaken att jag har gravid tecken.

    Jag kände inget då jag fick den.. Jobbigt det låter då du hade din. Min värk är dock ganska långt ner i mitten mest i livmodern.
  • Anonym (S)
    Jennyjenka skrev 2018-10-21 09:32:30 följande:

    Den var på vänster äggstock då, 4 cm. Skulle försvinna själv sa läkare. Bara blir så förvirrad. Är det den som är kvar..Eller en ny. Och kan det vara orsaken att jag har gravid tecken.

    Jag kände inget då jag fick den.. Jobbigt det låter då du hade din. Min värk är dock ganska långt ner i mitten mest i livmodern.


    Jag hade inga gravidtecken vad jag minns..bara väldigt ont där cystan satt. Har du gjort gravtest?
  • Jennyjenka
    Anonym (S) skrev 2018-10-21 09:40:41 följande:

    Jag hade inga gravidtecken vad jag minns..bara väldigt ont där cystan satt. Har du gjort gravtest?


    Ja innan jag fick blödning.. Rfsu testa tidigt gav svagt.. Väldigt svagt. Clearblue testa tidigt dagen efter gav oxå svagt men kan ju vara spökstreck. Clearblue vet jag kan det ofta. Inte så van vid rfsu dock.
  • Anonym (S)
    Jennyjenka skrev 2018-10-21 10:22:32 följande:

    Ja innan jag fick blödning.. Rfsu testa tidigt gav svagt.. Väldigt svagt. Clearblue testa tidigt dagen efter gav oxå svagt men kan ju vara spökstreck. Clearblue vet jag kan det ofta. Inte så van vid rfsu dock.


    Okej. Du kan ju prova avvakta några dagar och testa med cb digitala test sen
  • Jennyjenka
    Anonym (S) skrev 2018-10-21 10:31:24 följande:

    Okej. Du kan ju prova avvakta några dagar och testa med cb digitala test sen


    Ja precis, tänkte göra det i veckan nu. Så himla skumt allt. Tack för att du svarade på mitt inlägg
Svar på tråden Kan cysta ge graviditetssymtom? Hoppas på snabbt svar