• Liljekonvalj

    Tipsa på kort barnsemester

    Hej!
    Min fantasi har avtagit och det vore tacksamt om här fanns någon som kunde ge något tips. 

    Vi skulle vilja åka iväg med familjen (2 vuxna, barn 6 och 4 år) över halloween, 2-4 november. Vi vill inte fira halloween utan helst göra något där vi slipper spöken och sånt.

    Vi bor i Uppsala men åker gärna iväg någonstans. Vi har väl inte en jätte budget men tycker ändå det är värt att lägga några tusen om vi hittar något kul. 

    Vi har kikat på en ev. kryssning från sthlm men vi tvekar lite. 
    Om det finns någon med något kul/bra tips vore det toppen, vi kan väl åka inom en radie om ca. 3h med bil enkel väg från Uppsala.

  • Svar på tråden Tipsa på kort barnsemester
  • Piff

    Hej :) vi har liknande planer, åka bort en natt m barn på 5 & 7 år en natt den veckan.

    Vi kommer åka till sthlm och gå på vasamuseet, det har varit ett poppis ämne på stora barnets skola och väckt intresse hos barnen. Hade tänkt att julskyltning på skansen vore mysigt i samma veva, men de börjar julskyltning 24e nov, så det sprack. Men kan ju ändå vara mysigt att gå runt där.

    Annars är Umiverseum i gbg trevligt (men för långt att åka för er på 3 h kanske).

    Ett stort badhus kanske vore nåt? Gustavsvik i Örebro, tror det finns nåt i Västerås också.

    Annars tipsar jag om saker som man kanske inte gör till vardags - ut på ett fint vandringsstråk med matsäck, grilla korv o pinnbröd och lek i naturen. Kanske med bio som avslut på kvällen... :)

  • Liljekonvalj

    Tack för svar! 
    Jag har kikat på Gustavsvik tidigare men de har halloween tema.
    Men Vasamuseet verkar låta bli det. Kanske skulle vara intressant :) 

Svar på tråden Tipsa på kort barnsemester