• silhuett

    Hur ofta har småbarnsföräldrar sex?

    Ni som har små barn, mellan 0-5 år ungefär, hur ser frekvensen ut gällande ert sexliv (i snitt)?

    Är ni nöjda eller vill ni oftare/mer sällan?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har småbarnsföräldrar sex?
  • Sharper

    Vi vill båda mer ofta men min man är ofta trött då han är hemifrån minst 12-16 timmar minst 5 dagar i veckan. Mina barn är 2 och 5. Hans barn är 8 och 10.

  • silhuett

    Puffar upp tråden nu på kvällskvisten. Behöver ett större underlag för att övertyga min kära partner om att det inte är katastrofalt dåligt att "bara" ha sex en gång i veckan när man har en 1-åring..

  • Fia 28
    silhuett skrev 2018-10-23 21:40:35 följande:

    Puffar upp tråden nu på kvällskvisten. Behöver ett större underlag för att övertyga min kära partner om att det inte är katastrofalt dåligt att "bara" ha sex en gång i veckan när man har en 1-åring..


    Du borde gjort så man får svara anonymt. Nu är det massa snuskbollar som skriver åt mej plötsligt...
  • silhuett
    Fia 28 skrev 2018-10-24 08:06:08 följande:

    Du borde gjort så man får svara anonymt. Nu är det massa snuskbollar som skriver åt mej plötsligt...


    Missar alltid att kryssa i den rutan. Men det är ju frivilligt att svara..
  • silhuett
    Fia 28 skrev 2018-10-24 08:06:08 följande:

    Du borde gjort så man får svara anonymt. Nu är det massa snuskbollar som skriver åt mej plötsligt...


    Missar alltid att kryssa i den rutan. Men det är ju frivilligt att svara..
  • Celaena

    Det har varierat massor över åren men skulle tro att varannan vecka i genomsnitt i min nuvarande relation (ca 8 år tillsammans och tre hemmavarande barn 10-18 år).


    I perioder har det varit oftare, sen kan det vara stendött någon månad.

    Jag tycker en gång i veckan med en ettåring är väldigt starkt jobbat! Vi planerar gemensamt barn nästa år och jag som är den som har barnen med in i relationen har redan förberett maken på att han får räkna med att första året = inget sex. Tungan ute

  • Celaena

    Oj, glömde svara på nöjd eller inte. 

    Nöjd och nöjd, vi båda vill ha mer sex och är väldigt attraherade av varandra, men det är ingenting som är ett problem. Vi har inte tid eller ork med mer och så får det vara. Det är inget vi har konflikter om. 

  • BossHoss
    silhuett skrev 2018-10-23 21:40:35 följande:

    Puffar upp tråden nu på kvällskvisten. Behöver ett större underlag för att övertyga min kära partner om att det inte är katastrofalt dåligt att "bara" ha sex en gång i veckan när man har en 1-åring..


    Knullar man två gånger om dagen och sedan efter barnet bara en gång i veckan så är det ganska lite det skulle jag också tycka.

    Det han tycker är för lite är ju faktiskt hans upplevelse inte vad vi andra individer tycker, använd inte vad andra gör som argument, men i och med att du frågar så kan du ju ta med min och frugans deal, får någon av oss för lite och den andre inte "orkar" under en längre tid så tillåts vi söka på annat håll
  • Zaxika

    Vi har ett barn under året och hen sover typ aldrig om vi inte ligger intill. Dvs väldigt svårt att få till sex över huvud taget. Men ibland händer det att den lilla somnar och vi själva lyckas hålla oss vakna för lite sex. 2-3 ggr per månad uppskattar jag det till.

  • silhuett
    BossHoss skrev 2018-10-24 16:18:18 följande:

    Knullar man två gånger om dagen och sedan efter barnet bara en gång i veckan så är det ganska lite det skulle jag också tycka.

    Det han tycker är för lite är ju faktiskt hans upplevelse inte vad vi andra individer tycker, använd inte vad andra gör som argument, men i och med att du frågar så kan du ju ta med min och frugans deal, får någon av oss för lite och den andre inte "orkar" under en längre tid så tillåts vi söka på annat håll


    Det var 2-3 gånger i veckan före barnet, så lite mindre men ingen extrem skillnad. Givetvis tar jag inte ifrån honom hans upplevelse, och han är för övrigt inte intresserad av någon sån deal.
  • Trollbeppe

    Sex kan man ha ganska ofta om man vill, men det blir efter vad jag kommer ihåg (stora barn, dessutom skild) oftast en slags "mys-sex" under täcket i skedposition. Tyst och utan förspel (sånt hinner man inte) så man ligger där och pussas och juckar tills det är klart och försöker vara tysta.

    Men mer avancerat sex då krävs barnvakt och gott om tid och ork. 

  • Inteintresserad

    Både jag och maken har hög sexlust och har sex flera gånger i veckan, vi prioriterar vårt sexliv ser till att ta oss tid även om det bara blir en snabbis. Både jag och maken är energiska personer som gillar när de händer saker men klart att vi är trött ibland, de är tufft att ha två barn under 2år,srort hus och eget företag men tid för varandra ser vi alltid till att ha. Skulle vi ha sex sällan hade vi bråkat jämt och ständigt.. Vår äldsta är 20mån och yngsta 5mån

Svar på tråden Hur ofta har småbarnsföräldrar sex?