• Catta97

    Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?

    Hej! Varit arbetslös och börjat jobba nu smått som timmis, problemet är att jag inte får pengar förrän nästa månad, jag har räkningar att betala!! Har ingen akassa ingenting.

    Finns de något jobb där man kan tjäna online och få ut samma vecka? Fick tipset om distansarbete.com men hur trovärdigt är det ? Finns de någonstans där man kan ta lån räntefritt i ett par månader som "arbetssökande" ?? Känns som min sista utväg är att sälja sex.... Kan inte låna mer från min familj.... Bryter ihop flera gånger om dagen... ( var även sjukskriven under tiden jag sökt jobb men inte fått sjukpenning för jag tydligen inte har rätt till de)

  • Svar på tråden Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?
  • Catta97
    Anonym (...) skrev 2018-10-23 16:23:21 följande:

    Socialen


    Bor hemma och då har jag tydligen inte rätt till det. Redan ringt dom och frågat
  • Catta97
    Anonym (K) skrev 2018-10-23 16:25:26 följande:

    Det heter "hyra ut sig".


    Nej, sälja. Men du har andra erfarenheter :) vad vet jag
  • Långbenopluto
    Catta97 skrev 2018-10-23 16:26:17 följande:
    Bor hemma och då har jag tydligen inte rätt till det. Redan ringt dom och frågat
    Du har rätt till det fastän du bor hemma om du är över 18 år.
  • Catta97
    Salmiakk skrev 2018-10-23 17:31:22 följande:

    Du har rätt till det fastän du bor hemma om du är över 18 år.


    Huuuur ?? Jag fattar inte, fått höra av vänner också, hon sa klart och tydligt att jag har tak över huvudet och mat.
  • Långbenopluto
    Catta97 skrev 2018-10-23 17:58:55 följande:
    Huuuur ?? Jag fattar inte, fått höra av vänner också, hon sa klart och tydligt att jag har tak över huvudet och mat.
    Ring tillbaka och säg att du vill ansöka om försörjningsstöd och vill ha ett skriftligt beslut.
  • Celaena

    Vad är det för räkningar du har att betala om du bor hemma?

    Har du haft möte med socialtjänsten ens och fått veta vad du har för möjligheter? Är du inskriven på arbetsförmedlingen osv?

  • Catta97
    Celaena skrev 2018-10-23 18:15:07 följande:

    Vad är det för räkningar du har att betala om du bor hemma?

    Har du haft möte med socialtjänsten ens och fått veta vad du har för möjligheter? Är du inskriven på arbetsförmedlingen osv?


    Betalar ju ändå 2000 kr i hyra, sen har jag facket och abonnemang osv... Inget mina föräldrar betalar åt mig.... Ja jag är inskriven på arbetsförmedlingen. Nej jag hade " mötet" på telefon endast
Svar på tråden Ingen lön denna månaden, ta lån eller sälja sig?