• neaaaak

    Hjälp med bilbarnstol ska kunna användas bra i framsätet.

    Hej, behöver era tips. Det är dags att köpa ny barnstol. Jag har kört britax high way till dom andra barnen och det var några år sen. Problemet är att sambon har jobb bil dom är tre sitsig så det måste vara en bilbarnstol som passar bra att placeras i ett framsäte eventuellt som går att ha framåtvänd då det handlar om vid endast nödfall.

    Men vilken stol ska man välja? Jag behöver ha en som inte tar allt för stor plats då jag måste få plats med 3st barnstolar i baksätet. Så vad har ni för stolar ? Vilken är bäst nu för tiden ?

  • Svar på tråden Hjälp med bilbarnstol ska kunna användas bra i framsätet.
  • Anonym (C)

    Britax maxway eller axkid minikid till familjebilen. De är de mest populära stolarna just nu, de har lång användningstid och är bekväma för barnet. Britax twoway till jobbarbilen. Den har låga sidor så man ser sidospegeln, lättmonterad, kan användas framåt i nödfall (dock inte rekommenderat såklart).

  • BossHoss
    neaaaak skrev 2018-10-25 22:02:52 följande:

    Hej, behöver era tips. Det är dags att köpa ny barnstol. Jag har kört britax high way till dom andra barnen och det var några år sen. Problemet är att sambon har jobb bil dom är tre sitsig så det måste vara en bilbarnstol som passar bra att placeras i ett framsäte eventuellt som går att ha framåtvänd då det handlar om vid endast nödfall.

    Men vilken stol ska man välja? Jag behöver ha en som inte tar allt för stor plats då jag måste få plats med 3st barnstolar i baksätet. Så vad har ni för stolar ? Vilken är bäst nu för tiden ?


    Vi åkte till en butik och de hjälpte oss att testa olika stolar i bilen.
    Så det skulle jag gjort om jag var som du.
Svar på tråden Hjälp med bilbarnstol ska kunna användas bra i framsätet.