• Anonymsju

    1 åring spyr upp maten varje gång

    Min 1 åring vägrar bli matat och har alltid gjort det, men han har precis börjat intressera sig mer och mer av att äta själv, problemet nu när han väl vill äta så sparar han maten i munnen, han sväljer inte tugga för tugga. Viss mat åker ner, men tillslut blir det för mycket i kinderna/gommen så han spyr upp den lilla maten han har fått i sig. Jag lägger en mot mat på hans tallrik om gången så att han inte ska stoppa in för mycket samtidigt, men ändå blir det så.

    Hur får jag honom att inte göra så? Någon som kan veta om det finns någon anledning till att han gör så?

    Han har matvägran och vi har det jättekämpigt med maten hela tiden, och nu när han väl vill äta lite så spyr han upp allt. Så frustrerande.

  • Svar på tråden 1 åring spyr upp maten varje gång
  • katrinp

    Jag vet att jag hade samma problem med min stora grabb, han glömde bort att svälja och bara stoopade in tills han kräkte. Fick tjata på honom vid varje måltid att ta lite dricka och att svälja.

  • Anonymsju
    katrinp skrev 2018-10-27 19:19:37 följande:

    Jag vet att jag hade samma problem med min stora grabb, han glömde bort att svälja och bara stoopade in tills han kräkte. Fick tjata på honom vid varje måltid att ta lite dricka och att svälja.


    Okej, men det är svårt att förklara för en 11 månaders bebis att inte göra så, han fyller snart 1 år, och har precis börjat intressera sig för nåt efter mycket kämpande. Nu kom detta problem. Hade du det problemet med ditt barn även när den var så liten?
Svar på tråden 1 åring spyr upp maten varje gång