• mity

    Panik pga ekonomin

    Har en skuld som måste betalas till KFM senast i veckan. Har uttömt alla möjligheter att få ner betalplaner och får absolut inga nya lån (bör ej ta heller). Har ingen familj att fråga heller. Hjärnan har liksom lagt av också! Ber er hjälp med lite kreativa idéer för att lösa situationen.

  • Svar på tråden Panik pga ekonomin
  • mity
    Salmiakk skrev 2018-10-28 19:35:11 följande:

    Då är det nog bara att ge upp och få en skuld dit.


    Skulden är redan där och nästa steg är utmätning. Hade velat undvika det för att slippa större framtida problem.
  • mity

    Vet inte vad som skulle vara av värde att sälja? Äger inga dyra saker. Hur mycket får man för mindre mängd guld?

  • mity

    Vet inte vad som skulle vara av värde att sälja? Äger inga dyra saker. Hur mycket får man för mindre mängd guld?

  • Lillis123

    [quote=79173997][quote-nick]mity skrev 2018-10-28 19:55:20 följande:[/quote-nick]Vet inte vad som skulle vara av värde att sälja? Äger inga dyra saker. Hur mycket får man för mindre mängd guld?[/Ä

    Tyvärr inte mycket för guld... men många bäckar små.

    Jag skickade in min förlovningsring (från mitt ex), två halsband och tre örhängen. När detta lätes nytt var det ett värde på 12000, fick 600.

    Men som sagt, många bäckar små.

  • mity

    Tack för alla tips!

    Då jag behöver pengarna till onsdag så är det svårt med andra typer av inkomster på kort tid.

Svar på tråden Panik pga ekonomin