• BarbaBeau

    Ta kontakt eller inte

    Jag är singel och har just registrerat mig på en dejtingsajt. Där har jag fått syn på en kille som är jättesöt. Jag vet vem han är, men har ingen aning om han vet vem jag är. Ska jag skriva till honom? Och vad i så fall..?


    Är ganska blyg av mig och vill inte göra bort mig.

  • Svar på tråden Ta kontakt eller inte
  • BarbaBeau
    cb66 skrev 2018-10-29 14:46:09 följande:

    Skriv, du vill ju dejta


    Jo... Men vad jag skriva? Känns liksom skumt eftersom jag redan vet vem han är

  • BarbaBeau

    Så!

    Jag tog mod till mig att skriva till honom och han svarade. ????

    Vi skickade några meddelande till varandra, sen skrev han att jag kunde leta upp honom på fb, vilket jag gjorde och skickade samtidigt ett 'hej' i chatten. Han accepterade förfrågan men svarade inte på meddelandet... Detta var i lördags kväll. Blev nåt fel här?! ????

    Hjälp med tips o råd!!

  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-04 23:00:38 följande:

    Så!

    Jag tog mod till mig att skriva till honom och han svarade. ????

    Vi skickade några meddelande till varandra, sen skrev han att jag kunde leta upp honom på fb, vilket jag gjorde och skickade samtidigt ett 'hej' i chatten. Han accepterade förfrågan men svarade inte på meddelandet... Detta var i lördags kväll. Blev nåt fel här?! ????

    Hjälp med tips o råd!!


    Händer ibland. Du skulle skrivit mer än hej i chatten. Det hejet är inte värt något. Bollen ligger hos ingen. Nästa gång du lägger till någon så skriver du ordentligt också. Hela bollen måste över på den andres sida så att du kan lägga armarna i kors och vänta.
  • BarbaBeau
    Mongoliet skrev 2018-11-04 23:09:28 följande:

    Händer ibland. Du skulle skrivit mer än hej i chatten. Det hejet är inte värt något. Bollen ligger hos ingen. Nästa gång du lägger till någon så skriver du ordentligt också. Hela bollen måste över på den andres sida så att du kan lägga armarna i kors och vänta.


    Är det för sent att göra någonting nu? Kan jag skriva något mer om någon dag kanske?
  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-04 23:26:36 följande:

    Är det för sent att göra någonting nu? Kan jag skriva något mer om någon dag kanske?


    Ja du kan skriva en gång till. Skriv nu lite som det går att ta på. Mycket bättre att du visar på lite intresse. Sedan blir det upp till den andre att agera på det.
  • BarbaBeau

    Skrev till honom igår kväll och han svarade. Sen hade vi en konversation en stund. Läste hans sista meddelande imorse, önskade honom en bra dag och skrev att vi hörs. 'Detsamma' svarade han utan att nämna något om att höras. Betyder detta att han inte vill att vi hörs mer? Hur ska jag tolka detta? Vad ska jag nu göra? Strunta i det? :(

  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-06 23:43:30 följande:

    Skrev till honom igår kväll och han svarade. Sen hade vi en konversation en stund. Läste hans sista meddelande imorse, önskade honom en bra dag och skrev att vi hörs. 'Detsamma' svarade han utan att nämna något om att höras. Betyder detta att han inte vill att vi hörs mer? Hur ska jag tolka detta? Vad ska jag nu göra? Strunta i det? :(


    Lägg ner det bara. Han har andra på gång som är lite mer framåt än du. Du hade behövt vara vansinnigt intressant för honom om han ska ta tag i detta när du ger honom så lite. Du är en 6-7:a & han är ett halvt snäpp högre & har råd att vänta ut ditt nästa move. Antingen frågar du om en träff eller släpper du det & hoppas på att han hör av sig.
  • BarbaBeau
    Mongoliet skrev 2018-11-06 23:52:05 följande:

    Lägg ner det bara. Han har andra på gång som är lite mer framåt än du. Du hade behövt vara vansinnigt intressant för honom om han ska ta tag i detta när du ger honom så lite. Du är en 6-7:a & han är ett halvt snäpp högre & har råd att vänta ut ditt nästa move. Antingen frågar du om en träff eller släpper du det & hoppas på att han hör av sig.


    Ger jag honom lite? Hur menar du då?
  • BarbaBeau
    Mongoliet skrev 2018-11-06 23:52:05 följande:

    Lägg ner det bara. Han har andra på gång som är lite mer framåt än du. Du hade behövt vara vansinnigt intressant för honom om han ska ta tag i detta när du ger honom så lite. Du är en 6-7:a & han är ett halvt snäpp högre & har råd att vänta ut ditt nästa move. Antingen frågar du om en träff eller släpper du det & hoppas på att han hör av sig.


    Ger jag honom lite? Hur menar du då?
  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-07 00:08:31 följande:

    Ger jag honom lite? Hur menar du då?


    Du skrev: Ha en bra dag, vi hörs. Känns ju inte sjukt flirtigt.
  • BarbaBeau
    Mongoliet skrev 2018-11-07 00:20:11 följande:

    Du skrev: Ha en bra dag, vi hörs. Känns ju inte sjukt flirtigt.


    Är nog sämst i världen när det gäller sånt här... ????

    Tyckte att konversationen i måndags var trevlig... Ska jag nu bara från ingenstans fråga om en träff tycker du? Eller helt lägga ner, vilket jag nog inte vill redan...
  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-07 00:22:30 följande:

    Är nog sämst i världen när det gäller sånt här... ????

    Tyckte att konversationen i måndags var trevlig... Ska jag nu bara från ingenstans fråga om en träff tycker du? Eller helt lägga ner, vilket jag nog inte vill redan...


    Då får du nog ta chansen/risken att fråga om en träff.
  • BarbaBeau
    Mongoliet skrev 2018-11-07 00:26:04 följande:

    Då får du nog ta chansen/risken att fråga om en träff.


    Tack för råden. Får kanske göra det...
  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-07 00:27:01 följande:

    Tack för råden. Får kanske göra det...


    Jag är lite i samma sits. I Söndags tog jag kontakt med en efter lite småprat. Hon skrev att vi kunde lära känna varandra som vänner. Tänker att antingen vill hon gå sjukt långsamt fram alt har hon noll intresse & bara var vänlig Jag märker att jag lägger ner det. Sjukt egentligen eftersom hon är jätteintressant. Hade hon varit lite sämre hade jag legat på lite eftersom då hade det kvittat.
  • BarbaBeau
    Mongoliet skrev 2018-11-07 00:34:13 följande:

    Jag är lite i samma sits. I Söndags tog jag kontakt med en efter lite småprat. Hon skrev att vi kunde lära känna varandra som vänner. Tänker att antingen vill hon gå sjukt långsamt fram alt har hon noll intresse & bara var vänlig Jag märker att jag lägger ner det. Sjukt egentligen eftersom hon är jätteintressant. Hade hon varit lite sämre hade jag legat på lite eftersom då hade det kvittat.


    Förstår inte riktigt vad du menar med det sista, " Hade hon varit lite sämre hade jag legat på lite eftersom då hade det kvittat"?
  • Mongoliet
    BarbaBeau skrev 2018-11-07 07:04:50 följande:

    Förstår inte riktigt vad du menar med det sista, " Hade hon varit lite sämre hade jag legat på lite eftersom då hade det kvittat"?


    När man inte bryr sig så är det lättare att flirta tycker jag för då bryr man ju sig inte om resultatet.
Svar på tråden Ta kontakt eller inte