• Cizen

    Balanserad translokation

    Jag har (igen) blivit gravid.

    Men, mitt hcg stiger såklart inte som det ska...

    26/10 3997

    29/10 8718

    31/10 13087

    1/11 14114

    Alla är tagna mellan 9.00-11.30 på fm.

    Är nu, idag 1/11, i v6 (5+0)

    Hade ett MA förra året då steg det från ca 9000 till ca 13000 på två dagar. Fick se hjärtat slå, men det slutade ticka ett par dagar senare, upptäcktes först ca 3v senare.

    Har även tidiga 14MF.

    Finns det någon som fullbordat en graviditet trots hcg som INTE fördubblas som det ska? (Mest intresserad av om någon med balanserad translokation gått igenom samma)

    Vad tror ni om chanserna för denna graviditeten??

    Nästan alla symptom är borta

  • Svar på tråden Balanserad translokation
  • Anonym (anonym)

    Hej ! Jag beklagar dina 14 missfall.

    Har du bokat in ett vul denna graviditet?

    Jag hoppas det går bra för dig, men annars kanske äggdonation skulle kunna vara ett alternativ för dig? Med tanke på din balanserade translokation så ökar det ju risken för missfall med egna ägg, men använder man en annan kvinnas ägg ökar oddsen för att det ska gå bra. Har du pratat med någon läkare om det?

  • Cizen
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-02 07:39:04 följande:

    Hej ! Jag beklagar dina 14 missfall.

    Har du bokat in ett vul denna graviditet?

    Jag hoppas det går bra för dig, men annars kanske äggdonation skulle kunna vara ett alternativ för dig? Med tanke på din balanserade translokation så ökar det ju risken för missfall med egna ägg, men använder man en annan kvinnas ägg ökar oddsen för att det ska gå bra. Har du pratat med någon läkare om det?


    Jag har ett bokat vul, men först den 14/11, jag har bett om tidigare men det finns ont om tider där jag går. Och när jag ville boka i en annan stad i samma län sa dom bara att jag får vänta tills jag blir kallad på det första vanliga ultraljudet... fruktansvärt kyligt kan jag tycka med tanke på min historia och translokation.

    Vi har definitivt varit inne på ÄD, utomlands. Där vi kollat har dom en garanti, om det inte lyckas så får man tillbaka en del utav det man betalar. Dock kostar ju detta 100000kr, något vi tyvärr inte har just nu. Så det ligger långt fram i tiden.

    Vi får ingen finansierad hjälp då jag har ett "turbarn" som är 14år och även min man har ett barn sedan tidigare förhållande.
  • Anonym (anonym)
    Cizen skrev 2018-11-02 11:21:37 följande:

    Jag har ett bokat vul, men först den 14/11, jag har bett om tidigare men det finns ont om tider där jag går. Och när jag ville boka i en annan stad i samma län sa dom bara att jag får vänta tills jag blir kallad på det första vanliga ultraljudet... fruktansvärt kyligt kan jag tycka med tanke på min historia och translokation.

    Vi har definitivt varit inne på ÄD, utomlands. Där vi kollat har dom en garanti, om det inte lyckas så får man tillbaka en del utav det man betalar. Dock kostar ju detta 100000kr, något vi tyvärr inte har just nu. Så det ligger långt fram i tiden.

    Vi får ingen finansierad hjälp då jag har ett "turbarn" som är 14år och även min man har ett barn sedan tidigare förhållande.


    Du kan ju boka in dig på vul hos en privat gyn i nån annan stad om du vill, så slipper du förhoppningsvis vänta så länge. Hos vissa privata gyn gäller högkostnadsskyddet/frikortet, då behöver du bara betala för resan.
  • Anonym (anonym)
    Cizen skrev 2018-11-02 11:21:37 följande:

    Jag har ett bokat vul, men först den 14/11, jag har bett om tidigare men det finns ont om tider där jag går. Och när jag ville boka i en annan stad i samma län sa dom bara att jag får vänta tills jag blir kallad på det första vanliga ultraljudet... fruktansvärt kyligt kan jag tycka med tanke på min historia och translokation.

    Vi har definitivt varit inne på ÄD, utomlands. Där vi kollat har dom en garanti, om det inte lyckas så får man tillbaka en del utav det man betalar. Dock kostar ju detta 100000kr, något vi tyvärr inte har just nu. Så det ligger långt fram i tiden.

    Vi får ingen finansierad hjälp då jag har ett "turbarn" som är 14år och även min man har ett barn sedan tidigare förhållande.


    Har du fått testa några stödmediciner som kanske kan hjälpa graviditeten som Trombyl, Fragmin eller Prednisolon? De hjälper ju inte om embryot är felaktigt kromosommässigt, men om embryot är normalt så kan man ändå få missfall pgr av att det kan bildas blodproppar i moderkakan.

    Kontakta Marie på Fertilitetplus (inget s i mitten) i Stockholm så kan hon nog hjälpa dig. Telnr finns på hemsidan.
  • Anonym (anonym)
    Cizen skrev 2018-11-01 20:05:11 följande:

    Jag har (igen) blivit gravid.

    Men, mitt hcg stiger såklart inte som det ska...

    26/10 3997

    29/10 8718

    31/10 13087

    1/11 14114

    Alla är tagna mellan 9.00-11.30 på fm.

    Är nu, idag 1/11, i v6 (5+0)

    Hade ett MA förra året då steg det från ca 9000 till ca 13000 på två dagar. Fick se hjärtat slå, men det slutade ticka ett par dagar senare, upptäcktes först ca 3v senare.

    Har även tidiga 14MF.

    Finns det någon som fullbordat en graviditet trots hcg som INTE fördubblas som det ska? (Mest intresserad av om någon med balanserad translokation gått igenom samma)

    Vad tror ni om chanserna för denna graviditeten??

    Nästan alla symptom är borta


    Hur fick du veta att du har en balanserad translokation?Var det genom Kariotypingtest? Eller genom något annat test?
Svar på tråden Balanserad translokation