• Anzil

    Beställt mattebok - Den har ännu inte kommit än

    Hej!

    Jag beställde en bok för förra veckan. Leveranstiden utlovades 2-5 på arbetsdag/vardag.

    Det har alltså gått över åtta dagar och boken har ännu inte kommit.

    Jag BEHÖVER boken nästa veckan. Kursen delade ut uppgifter i 14 dagar, så alla i klassen klarade sig.

    Men boken skulle EGENTLIGEN dyka upp för länge sedan.

    Vad är det jag kan göra? Nu känner man ju sig egentligen irriterad och önskar att få tillbaka lite av pengarna åtminstone. Jag kan inte göra så mycket mer i kursen förs jag fått min bok.

    Om det står 2-5 dagar, så skall det väl komma om 2, 3,4 eller 5 dagar. Inte mer än så?!?!

  • Svar på tråden Beställt mattebok - Den har ännu inte kommit än
  • Anzil

    Jag läste på hemsidan igen och försöker fundera på texten: Skickas 2-5 vardagar''.

    Menar de att de skickar om  max 5 dagar eller att den kommer om max fem dagar?

  • Linnis92

    Då menar de att den skickas från lagret som senast om 5 dagar och då kan du räkna 1-3 dagars leverans på det.

  • Bibbidi

    Boken kan dröja ett tag. Ibland står det en viss leveranstid men den kan ibland vara mycket längre. 

    Läser du på ett Universitet? Mitt tips är att gå till skolans bibliotek och titta bland referenslitteraturen. Alla böcker som står på litteraturlistan på en kurs ska finnas bland referenslitteraturen. Det är böcker man inte får låna med sig men som ändå ska finnas på biblioteket, så du kan sitta med boken på biblioteket och plugga där. 

  • Fröken Maria

    Det gäller ju att ta i beräkning att om det är helg så tar det ytterligare tid, det står ju vardagar.. låt säga att du beställde i onsdags. Då kommer ju helgen imellan å din bok lan skickas på tisdag utan att de gör fel.

    Det du kan göra medan du väntar är ju att låna en klasskamrats bok å kopiera några sidor framåt så du ändå kan hända med...


    Anzil skrev 2018-11-03 10:13:26 följande:

    Jag läste på hemsidan igen och försöker fundera på texten: Skickas 2-5 vardagar''.

    Menar de att de skickar om  max 5 dagar eller att den kommer om max fem dagar?


Svar på tråden Beställt mattebok - Den har ännu inte kommit än