• Anonym (T)

    Är 161 cm lång, mår dåligt av det

    Jag är en tjej som är 20 år och är 161 cm lång. Jag mår fördjävla dåligt av det. Jag mår dålig när jag ser långa tjejer för jag är ganska kort. Jag har inget emot långa tjejer i huvudtaget och säger aldrig några elaka saker till någon men jag kanner mig "underlägsen". Har märkt att killar ser detta som ett stort problem. De tycker att det är pinsamt med korta tjejer. En kille som jag dejtade några månader kommenterade min längd jämt och ständigt, och han var trots allt inte lång. Kan fortfarande kolla på mig själv och undra hur en kille kan välja mig framför en tjej på 1.75+.

    Jag skulle göra vad som helst för att vara 15-20cm längre. Har kollat en del på operationer, men inte hittat så mycket. Dom gör det inte i Sverige i alla fall.

    Har verkligen försökt acceptera min längd, men det kommer alltid tillbaka till att jag mår dåligt och önskar att jag varit 15 cm längre. Hur ska jag göra? Någon som har ett liknade problem?

  • Svar på tråden Är 161 cm lång, mår dåligt av det
  • Panduro

    Men jag förstår verkligen inte alla dessa längdtrådar. Jag är 155 cm, rätt alldaglig och har ändå aldrig haft svårt att få killar. Jag har aldrig ens reflekterat över min längd, heller inte över nån killes. Tror inte många vuxna människor ens tänker på en potentiell partners längd, så länge den inte är extrem åt något håll.

  • Mongoliet

    Ska på date med en tjej om 2-3 veckor. Hon är 150. Ser jättemycket fram emot det. 160 är fint.

Svar på tråden Är 161 cm lång, mår dåligt av det