• Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?)

    Svenska ungdomar knarkar ner sig, super och skiter i skolan?

    Ja, vem är bäst på att uppfostra sina tonåringar i det här landet? Vem super och knarkar mest, skolkar mest, totalt skiter i skolan? Är det dem som kommer från Balkan, eller är det etniska svenskar?

  • Svar på tråden Svenska ungdomar knarkar ner sig, super och skiter i skolan?
  • Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?)

    Jag menar att de Balkanska barnen som är födda här, och nu är ungdomar, är mycket bättre på att utbilda sig och studera? Vi ser dem ju överallt nu. De drogar sig inte på samma sätt, som många etniska svenska ungdomar gör, super dig inte aspackad, så polisen får släpa hem dem till deras föräldrar?

  • Fiona M
    Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?) skrev 2018-11-05 21:16:34 följande:

    Jag menar att de Balkanska barnen som är födda här, och nu är ungdomar, är mycket bättre på att utbilda sig och studera? Vi ser dem ju överallt nu. De drogar sig inte på samma sätt, som många etniska svenska ungdomar gör, super dig inte aspackad, så polisen får släpa hem dem till deras föräldrar?


    Går inte att generalisera så heller.
  • Anonym (Rolex-afghan.)
    Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?) skrev 2018-11-05 20:21:40 följande:

    Ja, vem är bäst på att uppfostra sina tonåringar i det här landet? Vem super och knarkar mest, skolkar mest, totalt skiter i skolan? Är det dem som kommer från Balkan, eller är det etniska svenskar?


    Håller med. I min sons klass tar hälften av svenskarna tunga droger och struntar i skolan. 

    Afghanerna sköter sig exemplariskt och får högsta betyg.

    Dessutom ägnar sig svennekillarna åt taharrush när de omringar tjejer och tar dem på bröst, rumpa och fittan.

    Som tur är brukar det komma en afghan och rädda dem.

    Invandrare byggde Sverige, det vet alla om.
  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?) skrev 2018-11-05 21:16:34 följande:

    Jag menar att de Balkanska barnen som är födda här, och nu är ungdomar, är mycket bättre på att utbilda sig och studera? Vi ser dem ju överallt nu. De drogar sig inte på samma sätt, som många etniska svenska ungdomar gör, super dig inte aspackad, så polisen får släpa hem dem till deras föräldrar?


    Nu är det ju inte ett folkslag utan ca 7 på balkan.

    Slovenere och Serberna ser ut att kunna sköta sig bra redan första generationen.

    Men ju längre syd/vest du kommer på Balkan ju värre blir deras ungar.

    Bosnien är ju också ett lustigt land när man kommer dit. Den kvinnosyn man har fått efter frigörelsen är lite skrämmande. Lika illa som det alltid varit I Albanien.
  • Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?)

    Jag pratar inte om de nyanlända afghanpojkarna, det finns massor med bra också. Jag pratar om barn från Balkan?

  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (Är de andra bättre på att handskas med sina tonåringar?) skrev 2018-11-05 21:29:58 följande:

    Jag pratar inte om de nyanlända afghanpojkarna, det finns massor med bra också. Jag pratar om barn från Balkan?


    Dom flesta verkar vara som miniatyrer av Zlatan.

    Har inte begripit vad lagsport är.

    Kvinnosyn från medeltiden.

    Vägrar sjunga nationalsången.

    Så fort landslaget blev av med honom gick det bra.
  • Kirenaj68
    Anonym (Rolex-afghan.) skrev 2018-11-05 21:23:08 följande:
    Håller med. I min sons klass tar hälften av svenskarna tunga droger och struntar i skolan. 

    Afghanerna sköter sig exemplariskt och får högsta betyg.

    Dessutom ägnar sig svennekillarna åt taharrush när de omringar tjejer och tar dem på bröst, rumpa och fittan.

    Som tur är brukar det komma en afghan och rädda dem.

    Invandrare byggde Sverige, det vet alla om.
    Invandrarna var med på ett hörn, ja. Men knappast afghanerna.......
  • Anonym (Luke)
    Kirenaj68 skrev 2018-11-06 01:02:52 följande:
    Invandrarna var med på ett hörn, ja. Men knappast afghanerna.......
    Japp. Finnarna, juggarna, grekerna, turkarna m.m hjälpte till. Det enda afghanskt som syntes på den goda tiden var hundrasen.......
  • Pripps Vichy

    Både invandrade och svenska ungdomar knarkar, super och skiter i skolan. I den mindre stad där jag bor går ett gäng ungdomar, både invandrade och svenska, omkring påtända och fulla mitt på ljusa dagen. och ofredar och hotar folk, tigger dem på pengar och cigaretter m.m. Det förekom inte på 90-talet när jag gick ur högstadiet. Det finns väl undersökningar som visar att dagens unga mår allt sämre, och det kanske inte är så konstigt. Vi lever ju i ett samhälle där det mesta håller på att luckras upp och det finns liksom inga ideal eller värderingar som betyder något längre, Allting är flytande och folk bryr sig mindre och mindre om varandra.

Svar på tråden Svenska ungdomar knarkar ner sig, super och skiter i skolan?