• mor3

    Kryssning med 7 åring som kissar i sängen

    Hej vi ska åka på kryssning i slutet på månaden med vår dotter på 7 år.


    Det blir hennes första kryssning.


    Vi tänkte höra hur ni tycker man ska göra på natten.


    Hon använder ju nattbyxor ( Blöjor) ,


    Men ska vi packa ner extra madrass skydd eller tycker ni det är för mycket utan bara ska räcka med natt byxorna?


    Hemma så har hon madrasskydd som är tvättbara med bäddflikar som hon ligger på i fall natt byxorna skulle läcka,


    Har Cindrella nått extra kul för barnen vad har de för aktiviteter som ni kan rekommendera?

  • Svar på tråden Kryssning med 7 åring som kissar i sängen
  • Studentpappa

    Du vet väl om det brukar läcka genom blöjan? Barnens kusin kissade ner madrassen på semestern i somras, hotellet skulle ha 800:- för det sedan.

    Låter ju inte som ett jättejobb att ta med ett skydd.


    Ride it like you stole it
  • Sisisisi

    Jag skulle ta med madrassskydd! Vet inte hur cinderella är, men kan rekommendera Birka nästa gång ni ska på kryssning. Deras lovkryssningar har barntema och massor med aktiviteter för barnen!


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • CellenEllen

    Är rätt säker på att de redan har skydd på sängarna på båtarna.. 
    De städerskorna är vana vid betydligt värre saker än kiss i sängarna. 

  • zarah

    Fråga när du kommer ombord och säg hur det är och be om extra skydd. Jobbar själv på en färja dock inte där. Men Vi har madrasskydd som det är men finns med så man kan låna extra. Och hellre att du ber om hjälp innan än att få en förstörd bäddmadrass.

  • bagasa29
    Om det är vanligt att blöjan läcker så tycker jag du skall ta med er egna madrasskydd. finns engångsskydd att köpa så slipper man ta med sig tvätt hem.
    Är det inte så vanligt att blöjan läcker så skicka dom ett mail eller ring innan och fråga vad dom tycker. som tidigare skrev dom kanske har extra skydd som dom kan bädda i redan innan ni kommer. 

    hoppas ni får en bra kryssning.  
  • CarinaL26

    Med tanke på hur mycket kroppsvätskor som hamnar i madrassen varje helg skulle det förvåna mig mycket om de inte hade någon form sv madrassskydd som standard men ring och kolla.

  • cosinus

    Har ni inga engångsskydd utskrivna? 

    Vi har till våran sängvätare haft vattentäta lakan samt engångsskydd.

    På resa har vi alltid haft med engångsskydden. De är typ 70 cm och täcker hela bredden på sängen (och går vika in under madrassen). Är man osäker på hur högt/lågt barnet ligger i sängen kan man säkra med dubbla och täcka 140 cm av sängen.

    Ska man sova flera nätter har jag tagit med extra lakan. Ska man bara sova en natt har jag inte orkat, lakanen ska ju tvättas ändå sen så bara inte olyckan gått igenom till sängen känns det som ett icke-problem.

  • Griseknoen35

    Vi åkte långkryssning med Birka förra året då en av våra råkade kissa på natten (5 år gammal och torr i 3 år då). Vi gick till receptionen och receptionisten blev toksur, vi skulle minsann få stå för madrassen om den var förstörd osv. Jag frågade om madrasskydd med de hade de absolut inte. Hon va riktigt otrevlig. Men sen när städerskan kom och skulle byta sängkläderna så frågade jag om madrassen och hon blev lite fundersam av den frågan och sa att de hade kisskydd på. Sa då vad som hänt i receptionen och hon blev riktigt förvånad för de hade skydd på alla sängar och hon bytta alltid sängkläder i hytterna, speciellt om det va barn med. Tydligen är det vanligt att gungningarna av båten gjorde så barnen sov hårdare och kissade på sig enligt henne. Om det stämmer eller inte vet jag inte men vår minsting som inte kissat på sig på flera år gjorde det på båten iallafall. 

    Ring och från innan ni åker om det finns skydd i sängen, köp annars med er ett par engångs för säkerhets skull och hoppas ni inte möter en ragata med en dålig dag i receptionen. Rekommenderar för övrigt Birka, den bästa kryssning med barn vi gjort. Otroligt barnanpassat, speciellt deras Santa Cruise och grymt god mat.

  • Fru Ve
    Umman skrev 2018-11-07 14:38:43 följande:

    Väcka och gå på toa varannan timme?


    Men det kan man ju inte göra. Stackars barn. Hellre madrasskydd. Finns bra engångs. Man kan tom få det utskrivet av vårdcentralen eller barnmottagningen om barnet är 7 år och är sängvätare. Jag har alltid med det till mina barn om vi är på resor.
Svar på tråden Kryssning med 7 åring som kissar i sängen