• babyväntar

    Någon som sätt i vecka 5+5?

    Hej! Jag har idag fått tid för vul och min bm tror jag är i vecka 6+5 men jag tror jag hade äl senare och är i vecka 5+5 och då undrar jag om det är någon som gjort ett vul i vecka 5+5 och sätt ett pockande hjärta..? Så nervös.

  • Svar på tråden Någon som sätt i vecka 5+5?
  • Anonym (J)

    Varför ska du göra vul så fruktansvärt tidigt? Bättre att boka om 1-2 veckor senare för att minska risken för att man inte ser något.

  • Anonym (J)
    babyväntar skrev 2018-11-07 10:22:52 följande:

    P.g.a av vissa personliga anledningar ska jag göra ett, har inte med saken att göra.


    Jo det med saken att göra eftersom det är onödigt att göra så tidigt om man inte tex har haft ett utomkvedshavandeskap tidigare eller om man ska göra abort. Så då bör man vänta någon vecka för att få ett säkrare svar.

    Men ja man kan se ett foster i v 5+5 om den som gör det vaginala ultraljudet är duktig. Man ser dock inte alltid hjärtaktivitet så tidigt.
  • babyväntar

    Ja det har med saken att göra men inte här! De på gyn vet och de var dom som sa att jag skulle komma in! Vet att man ska vänta, jobbar på kvinnokliniken så har koll men inte just på detta.

  • babyväntar

    Ja det har med saken att göra men inte här! De på gyn vet och de var dom som sa att jag skulle komma in! Vet att man ska vänta, jobbar på kvinnokliniken så har koll men inte just på detta.

  • Anonym (Specmödravård)
    babyväntar skrev 2018-11-07 10:34:19 följande:

    Ja det har med saken att göra men inte här! De på gyn vet och de var dom som sa att jag skulle komma in! Vet att man ska vänta, jobbar på kvinnokliniken så har koll men inte just på detta.


    Jag är skriven på spec.mödravården pga försvagad livmoderhals och APC-restistent - hög risk för blodpropp. Så vid plussande måste jag göra tidigt vul för att bekräfta graviditet så jag kan få blodförtunnande sprutor.

    Grav 1. När jag var gravid i 6+1 så såg man ett hjärta slå.

    Grav 2. Jag har även gjort vul i v.5+4 och då såg man inte hjärtat, men 1 vecka senare gjorde man det.
Svar på tråden Någon som sätt i vecka 5+5?