• mushimush

    Försäkringskassan utbetalning

    Hoppas jag lagt inlägget i rätt forum. Blev sjukskriven den 15/09, ansökte då om sjukpenning fr.o.m 29/09, har nyss fått mitt ärende godkänt och min SGI fastställd. När jag kollar på FKs mina sidor står det preliminära utbetalningar den 26/11 bl.a. När jag däremot läser på FKs hemsida angående utbetalningarna står det att den första utbetalningen sker direkt när de är klara med handläggningen. Blir jätteförvirrad då jag inte vet vad som gäller, det är massa köer till deras kundcenter så tänkte vända mig hit & se någon annan varit med om samma sak. Är det i så fall bara att ringa och be om en tidigare utbetalning? Har alltså inte fått några pengar från FK ännu. Tackar för svar på förhand.

  • Svar på tråden Försäkringskassan utbetalning
  • Anonym (Jonna)

    När ärendet är handlagt och klart (vilket verkar vara fallet för dig) så görs första utbetalningen direkt tom dagens datum. Om man är fortsatt sjukskriven sen så sker utbetalningen löpande i slutet på varje månad. Har du kollat om du har fått något utbetalt redan kanske och det är den löpande utbetalningen som planeras att ske den 26/11?

  • askyfullofstars

    Utbetalningar fram till dagens datum brukar jag betala ut direkt och lägga framtida datum för framtida utbetalningar. Gör vilken period sökte du sjukpenning?

Svar på tråden Försäkringskassan utbetalning