• Anonym (Förvirrad)

    Äl två gånger under en månad?

    jag behöver er hjälp.
    Jag var hos en läkare på en onsdag för att se iaf min ägglossning kommit igång sen jag tog ut min spiral. Då jag haft lite strul sen jag tog ut den....Hon uttryckte sig då som att hon såg att det var ett ägg i bra storlek på gång. Hon tyckte jag skulle testa med Äl-test från och med dagen efter. 3 dagar sedan får jag fast glad gubbe på CB. VI har haft sex regelbundet sen dess.
    Jag har även testat i måndags och tisdags och fick då en tom ring (Alltså negativt.). Glada gubben kom alltså för exakt en vecka sen idag. 

    Nu imorse tog jag ytterligare ett Äl-test för jag hade några kvar från sist och eftersom min app visar att jag egentligen ska ha ÄL nu. Men jag litar mer på Äl-testerna. 
    Så av ren nyfikenhet så testar jag nu och får nu återigen blinkade gubbe. 

    Jag har hört att folk testar positivt på Äl när de är gravida. men jag vågar verkligen inte hoppas. Men kan det vara så att man har Äl två grr på en månad? 


    för skulle jag nu vara gravid kan det väl inte redan ge utslag på ÄL-testerna? Ägget har ju inte ens hunnit fästa? Det är väl alldeles för tidigt? plus att jag har testat negativt på Äl-testerna typ 2-3 dagar efter första positivt. 
    Ursäkta rörigt inlägg. 

  • Svar på tråden Äl två gånger under en månad?
  • oshark

    Blinkande gubbe betyder mycket östrogen i kisset. Fast gubbe betyder LH, vilket betyder att ägglossning är nära. Några dagar efter ägglossning kommer ett tillskott av östrogen. Så det är troligtvis inte ägglossning på gång.

    Får man dubbel ägglossning släpper det andra ägget inom 24 timmar från det första. Det är då man får tvåäggstvillingar.

  • Anonym (Förvirrad)
    oshark skrev 2018-11-10 22:36:48 följande:

    Blinkande gubbe betyder mycket östrogen i kisset. Fast gubbe betyder LH, vilket betyder att ägglossning är nära. Några dagar efter ägglossning kommer ett tillskott av östrogen. Så det är troligtvis inte ägglossning på gång.

    Får man dubbel ägglossning släpper det andra ägget inom 24 timmar från det första. Det är då man får tvåäggstvillingar.


    Okej, så det betyder alltså ingenting att jag får blinkade gubbe igen på äl + 7?
  • Anonym (Förvirrad)
    oshark skrev 2018-11-10 22:36:48 följande:

    Blinkande gubbe betyder mycket östrogen i kisset. Fast gubbe betyder LH, vilket betyder att ägglossning är nära. Några dagar efter ägglossning kommer ett tillskott av östrogen. Så det är troligtvis inte ägglossning på gång.

    Får man dubbel ägglossning släpper det andra ägget inom 24 timmar från det första. Det är då man får tvåäggstvillingar.


    Konstig fråga men känner att vu kanske inte vågar sluta ha sex nu. Utan att vi kanske måste fortsätta nu när testet blinkar. Eller är den fertila perioden över denna månad? (Är så dålig på sånt här)
  • oshark
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-11-10 22:51:52 följande:

    Konstig fråga men känner att vu kanske inte vågar sluta ha sex nu. Utan att vi kanske måste fortsätta nu när testet blinkar. Eller är den fertila perioden över denna månad? (Är så dålig på sånt här)


    Om du inte tempar kan du aldrig veta att ägget har släppt, bara att det förbereder sig för att släppa. Så då kan du ju inte veta med säkerhet, men har du gått från fast gubbe tillbaka till inget på testet skulle jag säga att den fertila perioden är över. Men som sagt kan vi inte veta garanterat.

    Jag skulle inte räkna blinkande som positivt. Östrogen kan komma och gå i cykeln och runt ÄL+4/5 får man ett ganska stort tillskott av östrogen, så att ditt test känmer av östrogen på ÄL+7 är jag inte förvånad över.

    Jag skulle tipsa om att du börjar tempa om du tror att det kan funka för dig. Det i kombination med ÄL-testerna gör att du vet att ÄL är på gång och sen får bekräftat att det skett.
  • Anonym (alma)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-11-13 16:49:39 följande:

    puff


    du har ju fått svar ?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (alma) skrev 2018-11-13 16:58:13 följande:
    du har ju fått svar ?
    Ja men finns väl fler med tankar och kunskaper. Bara för man får ett svar betyder att det är det hela sanningen?
  • Anonym (alma)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-11-13 17:06:58 följande:
    Ja men finns väl fler med tankar och kunskaper. Bara för man får ett svar betyder att det är det hela sanningen?
    när det gäller det här så är det i alla fall så, helt korrekt förklarat av signaturen ovan
Svar på tråden Äl två gånger under en månad?