• Tjoppa12

    Kan jag vara gravid?

    Hej!

    För exakt en vecka sedan hade jag sex, och hade även då ägglossning. Jag har precis satt in ny spiral några dagar innan?? En kopparspiral. Hann den inte "bo in sig"?

    Häromnatten vaknade jag av att mina bröst gjorde så jä*la ont! Och de har fortsatt så i cirka två dagar och de är även spända och lite större.

    Jag får ont i brösten dagen innan, max två dagar innan jag får mens. Mens ska jag inte ha förrän den 19e .

    Ibland får jag smååå smärtor i magen vid ena äggstocken men inget jag tar som ett symtom för det kan ju hända att man känner bara ändå.

    Kan jag ha blivit gravid ? Trots spiralen? Och låter det som graviditet eller kan det vara något....annat?

    Tacksam för svar !

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-11 16:44
    Precis efter jag skrivit detta fick jag en smärta i livmodern, inte jättefint men den var som...skarp. Som ett sendrag?

    Trött är jag också men det är jag väl oftast ändå haha

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-11 16:44
    Inte Jätteont**

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • epikuren

    För tidigt att säga. Skulle lika gärna kunna vara reaktion på spiralen eller vanliga pms-besvär. Vänta en vecka till i alla fall.

  • Tjoppa12
    epikuren skrev 2018-11-11 16:51:50 följande:

    För tidigt att säga. Skulle lika gärna kunna vara reaktion på spiralen eller vanliga pms-besvär. Vänta en vecka till i alla fall.


    Tack för svar :)

    Ja absolut, jag tänker om det är spiralen. Men kändes bara så konstigt att jag skulle få såna tuttproblem då.. jag har ju alltid haft spiral. Men ett byte kanske aktiverar nåt haha

    Pmsbesvär brukar jag inte ha , just förutom onda bröst någon dag innan. Men vem vet ? Blir galen. Så måste man vänta, vill inte vänta :(

    Tanken är att vi ska försöka skaffa barn om ca 5 mån. Längtar ju , så skulle ju inte bli ledsen om det var något tidigare höhö
  • Anonym (Eh)
    Tjoppa12 skrev 2018-11-11 21:18:06 följande:

    Tack för svar :)

    Ja absolut, jag tänker om det är spiralen. Men kändes bara så konstigt att jag skulle få såna tuttproblem då.. jag har ju alltid haft spiral. Men ett byte kanske aktiverar nåt haha

    Pmsbesvär brukar jag inte ha , just förutom onda bröst någon dag innan. Men vem vet ? Blir galen. Så måste man vänta, vill inte vänta :(

    Tanken är att vi ska försöka skaffa barn om ca 5 mån. Längtar ju , så skulle ju inte bli ledsen om det var något tidigare höhö


    Men! Varför har du satt in en spiral om ni ska försöka om 5 månader? Onödigt att sitta in och ta ut för den korta tiden, du kunde lika gärna ha kvar den gamla spiralen eller använt kondom. Är ju trots allt bara 4 ägglossningar borr vi snackar om.

    Och ja man kan bli gravid med spiral. Kopparen gör att det blir dålig miljö och själva spiralen gör att ägget får svårt att fästa. Så det troliga är Att det trots allt inte fastnar även om ägget blev befruktat.
  • Tjoppa12
    Anonym (Eh) skrev 2018-11-15 17:02:22 följande:

    Men! Varför har du satt in en spiral om ni ska försöka om 5 månader? Onödigt att sitta in och ta ut för den korta tiden, du kunde lika gärna ha kvar den gamla spiralen eller använt kondom. Är ju trots allt bara 4 ägglossningar borr vi snackar om.

    Och ja man kan bli gravid med spiral. Kopparen gör att det blir dålig miljö och själva spiralen gör att ägget får svårt att fästa. Så det troliga är Att det trots allt inte fastnar även om ägget blev befruktat.


    Hahah men vad spelade DET för roll? Ingen. Hade väl inget med saken att göra. Jag vet mycket väl om det du skriver, och jag gjorde valet att byta? Var i inlägget ser du att jag ber om en sådan onödig kommentar? Snark
  • Tjoppa12
    Anonym (Eh) skrev 2018-11-15 17:02:22 följande:

    Men! Varför har du satt in en spiral om ni ska försöka om 5 månader? Onödigt att sitta in och ta ut för den korta tiden, du kunde lika gärna ha kvar den gamla spiralen eller använt kondom. Är ju trots allt bara 4 ägglossningar borr vi snackar om.

    Och ja man kan bli gravid med spiral. Kopparen gör att det blir dålig miljö och själva spiralen gör att ägget får svårt att fästa. Så det troliga är Att det trots allt inte fastnar även om ägget blev befruktat.


    Hahah men vad spelade DET för roll? Ingen. Hade väl inget med saken att göra. Jag vet mycket väl om det du skriver, och jag gjorde valet att byta? Var i inlägget ser du att jag ber om en sådan onödig kommentar? Snark
  • Anonym (Eh)
    Tjoppa12 skrev 2018-11-18 21:58:19 följande:

    Hahah men vad spelade DET för roll? Ingen. Hade väl inget med saken att göra. Jag vet mycket väl om det du skriver, och jag gjorde valet att byta? Var i inlägget ser du att jag ber om en sådan onödig kommentar? Snark


    Ja sant förvisso. Sorry för onödig kommentar. Kändes bara som ett sjukt jobbig grej med extra in- och ut-tag av spiral. Har själv haft spiral och det tog 6 mån innan kroppen vande sig.
  • Tjoppa12
    Anonym (Eh) skrev 2018-11-19 07:22:17 följande:

    Ja sant förvisso. Sorry för onödig kommentar. Kändes bara som ett sjukt jobbig grej med extra in- och ut-tag av spiral. Har själv haft spiral och det tog 6 mån innan kroppen vande sig.


    Äsch, jag kände inte att det var en jobbig grej. Satt in en ny, och nu ser jag det typ som en rolig grej som jag kan längta till, datumet då jag ska ta ut min spiral :D för då vet jag att efter det så börjar det liksom. Och nu hoppas jag att tiden dit går relativt fort, även om man blir lite nervig för det kommer säkert gå fort också!

    Ja det är jobbigt när det tar lång tid..med min första tog det extremt lång tid innan kroppen vande sig med den. Men nu går det jättebra
Svar på tråden Kan jag vara gravid?