• Astrid46

    Bebis utslag :(

    Hej! Ska försöka sammanfatta mig kort. Min bebis är nu 9 mån gammal och äter vanlig mat. Slutade amma för en månad sedan. Han började få utslag när han var 2-3 veckor gammal. Vi är under utredning och går hos allergiläkare. När jag helammande testade vi mjölkproteinfritt, äggfritt, sojafritt under två omgångar utan resultat. Nu efter att jag slutat amma testar vi igen.. Men utslagen kommer tillbaka direkt vi slutar smörja med kortison. Allt tvättas med neutral tvättmedel som är parfymfritt. Finns det någon som reagerat på detta tvättmedel eller har något annat tips på vad utslagen kan bero på? Läkaren vill inte göra pricktest då han fortfarande är så liten och man ej kan lita på testerna vid så låg ålder :(

  • Svar på tråden Bebis utslag :(
  • Ina82

    Fiins ju flera saker han kan reagera på om det är allergi. T.ex djur, sädesslag, pollen, mögel ute på hösten, citronsyra eller andra e-ämnen med mycket mera.

    Är utslagen konstanta eller finns det bättre/sämre perioder (alltså utan kortison)årstafer/under dagen/på andra ställen...? Finns det andra problem t.ex magknip?

  • Astrid46
    Ina82 skrev 2018-11-11 23:35:14 följande:

    Fiins ju flera saker han kan reagera på om det är allergi. T.ex djur, sädesslag, pollen, mögel ute på hösten, citronsyra eller andra e-ämnen med mycket mera.

    Är utslagen konstanta eller finns det bättre/sämre perioder (alltså utan kortison)årstafer/under dagen/på andra ställen...? Finns det andra problem t.ex magknip?


    Utslagen är konstanta, eller dom försvinner när vi smörjer med kortison men kommer sedan tillbaks direkt vi slutar smörja. Inga andra problem finns.. Vi har även varit utan djur och kontakt med folk som har djur. Utslagen kommer ändå tillbaks.. :(
Svar på tråden Bebis utslag :(