• Helen1

    Övervinner kärleken allt?

    Jag är i ett förhållande som är underbart på alla sätt och vis, vi älskar båda varandra. Det finns dock vissa saker som ibland gör att framtiden kan kännas oviss. Jag försöker intala mig själv att allt löser sig med tiden, vilket mycket redan gjort. Jag älskar honom oändligt, kan absolut inte tänka mig ett liv utan honom. Vi båda kämpar på, och jag vet att vi blivit starkare ju mer vi klarat oss igenom vissa hinder. Men vad tror ni, om man verkligen verkligen älskar någon, övervinner kärleken allt?

  • Svar på tråden Övervinner kärleken allt?
  • Anonym (P)

    Är det praktiska hinder såsom avstånd, ekonomi, mm? Ja, i så fall övervinner man det om kärleken är nog stark. Är det känslomässiga hinder såsom otrohet, brist på respekt och empati, mm? Nej, i så fall finns det ingen kärlek i världen som kan kompensera för det.

  • Anonym (mmm)

    Beror väldigt mycket på vad du menar med hinder och även vilka förmågor och mognad man själv har. 

  • Andiie87

    För mig låter det som att det borde vara konstigt om ni inte kan övervinna era problem, då ni redan tycks ha löst så mycket längs vägen. Inget av det du skriver framstår som något hinder, men det beror ju på att du utelämnar viktiga detaljer för dina respondenter. Blir lite som att svara på en tom fråga om du inte konkretiserar ytterligare.

Svar på tråden Övervinner kärleken allt?