• mommadearest

    Delade intressen och/eller familjesituation, vore kul att prata lite!

    Som rubriken lyder, jag skriver lite om mina intressen och familjesituation, känner du igen dig så kanske du skriver här nedan eller i gästbok, mejl så kan vi tjöta lite? Alltid trevligt med lite nya internetvänner att prata med tycker jag! 

    Jag tycker om att läsa,, hittar jag en ordentligt bra bok som jag fastnar i direkt sitter jag gärna och läser den och har svårt att slita mig. Jag läser dock oftast på telefon, antingen på fanfiction; historier som personer hittar på där grunden är ifrån en tv-serie, film, bok, spel, serietidningar, teater.. 
    Jag läser också på Wattpad, likadant där att personer kan skriva historier som har att göra med något de läst, sett eller hört och sedan komma på handling, karaktärer och så själva,, finns även helt originella historier att läsa vilket jag oftast gör där. 

    Jag tycker om att skriva, antingen i bloggen jag har, skriver inte där så ofta men när det är något jag känner att jag vill eller behöver skriva om så gör jag det. Eller så skriver jag i olika dokument på datorn. Skrev mycket mer förr, då även egna historier osv, men har inte haft motivationen till det på länge nu. 

    Jag ser gärna på tv serier när jag inte har något annat för mig.
    Har ett antal jag följer; Grey's anatomy, Station 19, A discovery of witches,
    9-1-1, Manifest, Charmed och The 100.

    Jag skriver gärna listor,, älskar att skriva listor! På allt jag kan komma på!

    Jag umgås gärna med min familj, har bra kontakt med mina syskon och föräldrar. 

    Har inte så många vänner jag umgås med, min svägerska är min bästa vän så det är henne jag umgås och pratar mest med. 

    Har varit sjukskriven sedan tre år(tror jag det är?) tillbaka p.g.a utmattningssyndrom, jag har GAD: generaliserat ångestsyndrom. Jag fick en adhd diagnos när jag var 25. Inte så oväntat dock.

    Jag har en son på 10 år, han bor med mig på heltid, han är en glad, sprallig kille som alltid håller igång och har en härlig humor, oj vad vi kan skratta ibland! 
    Han har också precis som sin mamma adhd, dock en grövre sort, även sömnstörning och autism nivå 2. 
    Vi har haft våra upp och ner perioder, skolan som inte funkat, vardagen som varit fylld av konflikter och oro, ångest och ledsamheter,, men just nu fungerar allt mycket bra, han har fått komma till mindre lokaler där det endast går 4 barn, han är själv med en resurs varje dag och har kortare skoldagar. Trodde inte för 2 år sedan att det någonsin skulle komma ord ur hans mun som : Jag längtar till skolan, jag vill till skolan... Såå skönt när det vänder och går bra. 
    Man suger åt sig det positiva som en kruttorr svamp! ;P

    Jag har just börjat arbetsträna två timmar varje vardag,, varit tufft i början, fått lite bakslag i form av svår ångest och extrem trötthet, men det går åt rätt håll. Jag försöker att tänka mig för vad jag planerar in på veckorna, så det inte blir för mycket, så jag har tid att återhämta mig.
    Sedan känner jag ändå att tröttheten är en bra sorts trötthet! 

    Något som ni känner igen er i eller känner er intresserade av, så hör gärna av er!
    En liten del av mina intressen, mitt liv detta bara, finns mycket mer att veta såklart! :)

Svar på tråden Delade intressen och/eller familjesituation, vore kul att prata lite!