• Anonym (Osäker)

    Hjälp Angående gemensamvårdnad

    Hej ! Jag har precis fått barn och dax att skriva på faderskapet på Soc men nu till dilemmat . Pappan vill ha gemensamvårdnad men han visar inget intresse för barnet han vill bara ha föräldradagar värkar de som . Vi bor inte tillsammans och har inget förhållande . Vad är rätt att göra ? Går ej prata med han !

  • Svar på tråden Hjälp Angående gemensamvårdnad
  • Anonym (H)

    Skriv inte på. De finns ingen anledning att låta honom jävlas med dig.

    Han ska såklart få träffa sitt barn , men vårdnad och umgänge är olika saker.

  • Anonym (H)

    Skriv inte på. De finns ingen anledning att låta honom jävlas med dig.

    Han ska såklart få träffa sitt barn , men vårdnad och umgänge är olika saker.

  • Anonym (mmm)

    Precis. Skriv inte på. Om ni senare börjar samarbeta på ett bra sätt och han vill vara en närvarande pappa så kan ni alltid ändra på vårdnaden sen. Eftersom ni inte har ett förhållande och han inte verkar ha visat intresse så finns ingen anledning. Han får väl visa att han kan vara en aktiv förälder i så fall .

  • mammatill6

    Fast så enkelt är det inte . Skriver du inte på kan han ta det vidare. Han har väl lika stor rätt till sitt barn som du. Är väl jättebra om han vill ta utbpappaledighet.

  • Kjell2
    Anonym (Osäker) skrev 2018-11-13 09:40:50 följande:

    Hej ! Jag har precis fått barn och dax att skriva på faderskapet på Soc men nu till dilemmat . Pappan vill ha gemensamvårdnad men han visar inget intresse för barnet han vill bara ha föräldradagar värkar de som . Vi bor inte tillsammans och har inget förhållande . Vad är rätt att göra ? Går ej prata med han !


    Kan ni inte prata med varandra om ert gemensamma barn skulle jag inte rekommendera GV.


  • Anonym (Osäker)
    mammatill6 skrev 2018-11-13 10:26:11 följande:

    Fast så enkelt är det inte . Skriver du inte på kan han ta det vidare. Han har väl lika stor rätt till sitt barn som du. Är väl jättebra om han vill ta utbpappaledighet.


    Vet bara inte hur de ska fungera att han är pappaledig han tog tex dom 10 dagarna man får vi barnens födelse men tog inte hand om barnet utan satt hemma bara
  • Anonym (Osäker)
    Kjell2 skrev 2018-11-13 10:26:41 följande:

    Kan ni inte prata med varandra om ert gemensamma barn skulle jag inte rekommendera GV.


    Va är GV ?
  • Anonym (Osäker)
    Kjell2 skrev 2018-11-13 10:26:41 följande:

    Kan ni inte prata med varandra om ert gemensamma barn skulle jag inte rekommendera GV.


    Nu fattade jag att du nog menade gemensam vårdnad
  • mammatill6
    Anonym (Osäker) skrev 2018-11-13 10:29:05 följande:

    Vet bara inte hur de ska fungera att han är pappaledig han tog tex dom 10 dagarna man får vi barnens födelse men tog inte hand om barnet utan satt hemma bara


    Men detta är ju en helt ny situation. Fokus ska ju vara att relationen ska fungera mellan alla. Även om du inte skriver på innebär det inte att han inte har rätt till den. Han kan bara ta det vidare och ska han då nekas vårdnad ska det finnas starka skäl. Som inte har med er relation att göra.
Svar på tråden Hjälp Angående gemensamvårdnad