• Jossch98

    Ont i ländryggen v.10, missfall?

    Hej,

    Nu skulle jag behöva lite tips och råd.

    De senaste två dagarna har jag haft ont i ländryggen, ungefär som när man var yngre och hade växtvärk, det känns som att det "drar" lite i nedre delen av ryggen.

    Jag är i v.10 och har ännu inte fått se något foster, och ska inte på mitt första ul förrän 7 december, så alltså om drygt en månad så därför vet jag inte om allt är som det ska eller inte.

    Jag är lite orolig eftersom att jag fortfarande är så tidigt i graviditeten och har läst att ont i ryggen = missfall Rynkar på näsan Jag har tyvärr ett stillasittande kontorsjobb vilket innebär att jag sitter säkert 7 h / dagen, jag vet inte om detta kan påverka också?

    Har ni någon erfarenhet av ont i ländryggen tidigt i grav? Har (än så länge) inte haft några blödningar. Tror ni det är på väg att bli missfall eller är det normalt?

    Supertacksam om någon kan lugna min oro lite Glad

  • Svar på tråden Ont i ländryggen v.10, missfall?
  • ESEP

    Ont i ländryggen är väldigt vanligt graviditetstecken. Ungefär som ?mensvärk?. Har haft två missfall och två graviditeter och har alltid haft ont i ländryggen. Vid missfallen startade blödningen bara timmar efter ryggont.

    Bor du i eller hyfsat nära någon större stad brukar man kunna hitta kliniker som gör privat ultraljud, de brukar ligga mellan 500-700 kr. Själv tycker jag det är värt varenda krona för att kunna lugna sig lite.

    Stort lycka till!! :D Och det är verkligen ett jätte! vanligt graviditetstecken med ont i ländryggen vid fullt normal graviditet.

  • Jossch98
    ESEP skrev 2018-11-13 09:53:13 följande:

    Ont i ländryggen är väldigt vanligt graviditetstecken. Ungefär som ?mensvärk?. Har haft två missfall och två graviditeter och har alltid haft ont i ländryggen. Vid missfallen startade blödningen bara timmar efter ryggont.

    Bor du i eller hyfsat nära någon större stad brukar man kunna hitta kliniker som gör privat ultraljud, de brukar ligga mellan 500-700 kr. Själv tycker jag det är värt varenda krona för att kunna lugna sig lite.

    Stort lycka till!! :D Och det är verkligen ett jätte! vanligt graviditetstecken med ont i ländryggen vid fullt normal graviditet.


    Tack för svar, det lugnade mig medan jag väntade på att få tag i bm! Glad
    Anonym (Omtänksam) skrev 2018-11-19 13:29:55 följande:

    Hoppas det gått bra!?


    Ja, allting har gått bra hittills! Fick tillslut tag på bm och hon sa att det absolut inte har någonting att göra med att få missfall, utan hon menade mer att när ett missfall redan börjat ske, så kan man få som extrem mensvärk i ryggen, precis som man får ont i magen. Men att bara ha det annars är ingen fara.

    Igår gick jag in i v.11 och allting verkar gå bra. Nu är det bara 2 1/2 vecka kvar till mitt första ul, hoppas allting ser bra ut där med! Skrattande

Svar på tråden Ont i ländryggen v.10, missfall?